Autor: Kaubandus.ee • 12. august 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaupmehed: milliseid meie uudiskirju avatakse

Baltika uudiskiri
Kaupmeeste sõnul meeldivad klientidele enim sellised uudiskirjad, mis pakuvad neile kasu, allahindlust ning midagi uut. Kliendi huvi suureneb ka siis, kui uudiskirja pealkiri eristub teistest täielikult.  

Klientide postkastidesse tuleb nädalas mitmete ettevõtete uudiskirjad, mille eesmärk teavitada hetkel kehtivatest allahindlustest, eripakkumistest või uutest kollektsioonidest. Uurisin, et milliseid uudiskirju kõige rohkem avatakse ning millise sisuga uudiskirjad on kõige kasumlikumad.

„Elu on näidanud, et eestlane on praktilise meelega rahvas ja sestap avatakse meil kõige rohkem praktilise sisuga uudiskirju – näiteks, kui pakkumisel on konkreetsed allahindlused ja soodustused ning kampaaniad,“ rääkis Rahva Raamatu turundusjuht Airi Illison-Cruz. Ta lisas ka veel seda, et eestlastele meeldivad ilukirjanduslikud ning ehk kohati ka pisut väljakutsuvad uudiskirjad – sisuliselt on hea kõik, mis eristub.

Baltika juhatuse liige Kati Kusmin saab Montoni, Mosaic, Ivo Nikkolo, Bastioni, Baltmani ja Blue inc Londoni brändide kommunikatsiooni baasil öelda, et klientide tähelepanu saavad enim uudiskirjad, mille pealkiri räägib, kas heast pakkumisest või siis uue kollektsiooni ja tootevaliku jõudmisest poodi. „Mõlemat tüüpi uudise puhul suureneb ka uudiskirja klikkide arv,“ ütles Kusmin.

„Uudiskirja pealkiri peaks olema pigem lühem ja andma võimalikult täpselt edasi uudiskirja sisu,“ rääkis Tallinna Kaubamaja Grupi turundusdirektor Anne-Liis Ostov. Ta kinnitas, et nad ei soovi inimesi pidevalt uudiskirjadega tülitada ning seetõttu töötavad nad põhjalikult kvaliteetse sisu kallal, et uudiskiri oleks postkasti oodatud ning kirja oleks huvitav lugeda. Partnerkaart.ee iseteeninduskeskkonnast on võimalik uudiskirju vastavalt oma huvile tellida. „Kui Partnerkaardi klient elab näiteks Hiiumaal, siis ilmselgelt on tema huviks pidevalt lugeda vaid Selveri uudiskirja, mitte saada ülevaadet Kaubamaja, I.L.U või ABC Kinga kampaaniatest. Partnerkaardi boonuspunktide teavitus ja eripakkumised huvitavad aga kõiki kliente,“ ütles Ostov. Ta lisas, et avatavusel on oluline suhelda ka kliendi emakeeles, ning enamik uudiskirjade puhul pakuvad nad võimalust lugeda neid nii eesti kui vene keeles.

Ostov kinnitas, et nad jälgivad iga kampaania puhul, kui kiiresti jõuab sõnum kliendini ning kuidas ta sellele reageerib. „Kõige rohkem avatakse uudiskirju, kus pealkirjas on konkreetne soodustus või eripakkumine.“ Partnerkaardi andmebaasis olevad kliendid on Ostovi sõnul oste tehes teadlikud ning lisaks jälgitakse ka iseteeninduskeskkonnast kehtivaid kampaaniaid ja soodustusi.

„Raske on hinnata, milline on olnud kõige edukam uudiskiri. Raamatupakkumiste puhul oleneb väga palju konkreetsest raamatust, millest uudiskiri räägib,“ ütles Illison-Cruz uudiskirja tulukuse mõõtmise kohta. Rahva Raamatus oli alles hiljuti üks edukas e-raamatu uudiskiri, kus viimaste aegade üks edukaim raamat „Sitapead.Teooria“ müüs väga hästi, küllap paljuski tänu sellele pealkirjale.

Kusmini sõnul meeldib kliendile, kui ta saab teha hea tehingu ehk hea pakkumine suurendab kindlasti müüki. „Baltika brändide klient saab sooritada andmorefashion.com e-poes ka koheselt ostu või siis kontrollida toote saadavust kauplustes, see suurendab müügitulu kasvu tõenäosust,“ ütles Kusmin. Lisades, et loomulikult hästi toimib ka õigeaegselt ajastatud tooteuudis – kui väljas läheb külmaks, siis uudiskirjas soojadele ülerõivastele tähelepanu tõmbamine toob kliendi samuti suurema tõenäosusega vastavat toodet valima ja ostma.

Erinevatele kliendisegmentidele saadetakse erinevaid uudiskirju

Kuna Baltika töötab aktiivselt nii erinevate brändide klientidega kui ka samaaegselt brändide ülest ühtset AndMore boonusprogrammi klientidega, siis sõnumite segmenteerimine teatud määral on vajalik. „Saadame täna personaliseeritud uudiskirja konkreetse kliendi kogutud boonuseurode kohta ja segmenteeritud uudiskirju brändi-, kaupluse asukoha ja/või kliendi ostukohapõhiselt, samuti erineva sisuga uudiskirju mees- ja naisklientidele,“ ütles Kusmin.

Baltika püsikliendi AndMore boonusprogrammi ja kolme riigi peale on sellel hetkel ligi 350 tuhat aktiivset kasutajat. Lisaks nende Venemaa püsikliendiprogrammil ligi 100 tuhat kasutajat ning frantsiisipartneril Ukrainas teist sama palju. „Oleme viimase aasta jooksul ära teinud suure töö, et andmebaase korrastada ja tegeleme aktiivselt kliendiandmete värskendamisega,“ kinnitas Kusmin.

Rahva Raamat saadab ka välja erinevaid uudiskirju, eraldi uudiskiri läheb e-raamatu tellijatele, äriklientidele ning venekeelsele sihtgrupile. „Uudiskirja saadame iga nädal ning see jõuab paarisaja tuhande kliendini. Valdkonna uudiskirja saajate hulk küündib mitmekümnesse tuhandesse,“ ütles Illison-Curz.

„Kuna Partnerkaardi kliente on väga palju, siis proovime tõesti inimesele võimalikult personaalselt läheneda ja mitte koormata teda üleliigsete sõnumitega,“ ütles Ostov. Lisades, et uudiskirja saajate hulk ning sagedus muutub vastavalt kampaaniate sisule ning vajadusele, kuid nende eesmärk on viia kliendini võimalikult kasulikku infot ja huvipakkuvat lugemist.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757