• 21.08.15, 15:50
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas värvid mõjutavad shoppamist?

Kaupmeestel on mitmeid võimalusi, kuidas mõjutada klienti ostma. Klient teeb endale selgeks parimad pakkumised läbi visuaalse külje ning üheks kõige tugevamaks ja mõjuvõimsamaks vahendiks on värv.
Kuidas värvid mõjutavad shoppamist?
  • Kuidas värvid mõjutavad shoppamist? Foto: freepik
Marketingtechblogi sõnul otsustab 93% inimestest visuaalse kogemuse põhjal, kas ostab toodet või mitte ning 85% klientidest ütlesid, et värv on peamine põhjus, miks nad seda toodet ostsid.
Värv on kõige võimsam disaini meetod.
Kollane: Optimistlik ja nooruslik. Kasutatakse seetõttu, et tõmmata aknal ostlejate tähelepanu.
Punane: Energiline. Paneb südame kiiremini lööma ning tekitab inimestes kiirustamise tunde ning seetõttu kasutatakse seda palju tühjendusmüükidel.
Sinine: Tekitab usaldus ja turvalise tunde. Tihti kasutatakse seda värvi panganduses ning ettevõtluses.
Roheline: Assotsieerub tervislikkusega. Kõige parem värv, mille taustal suudavad silmad asju jälgida. Samuti kasutatakse seda kohas, kus saab lõõgastuda.
Oranž: Agressiivne. Loob üleskutse: liitu, osta või müü.
Roosa: Romantiline ja naiselik. Kasutatakse, kui turundatakse tooteid naistele või noortele tüdrukutele.
Must: Võimas ja stiilne. Kasutatakse, kui turundatakse luksustooteid.
Lilla: Sile ja rahulik. Tihti kasutatakse ilu ja vananemisvastaste toodetel.
Värvid ja kliendid
Värvidel on ka unikaalne võime mõjutada kindlat tüüpi kliente ja muuta nende ostuharjumusi.
Teised mõjutajad
Värvid ei ole ainuke asi, mis ostjate käitumist mõjutab. Veebikauplusest ostlejaid mõjutab disain, sõnakõlks ja kasutajamugavus.
Üleüldine disain
Kehv navigeerimine veebilehel ning kehv üleüldine disain on peamised põhjused, miks loobutakse veebilehel ostu sooritamisest.
42% ostlejatest kujundab oma arvamuse veebipoe disaini põhjal.
52% ostlejatest ei läinud veebipoodi tagasi sest selle üleüldine väljanägemine ei olnud nende jaoks ok.
Aja faktor
Kiirus, efektiivsus ja mugavus on põhjused, miks ostetakse internetikauplusest rohkem kaupa. Omades veebilehte, mis on 5 sekundit aeglasem kui konkurendi oma, siis see tähendab ettevõttele majanduslikku kahju.
64% tarbijatest ei ostnud veebikauplustest tooteid, sest leht oli aeglane.
Amazon.com analüüsis enda lehe kiirust ja ostude sooritamist, ning sai teada, et 100 millisekundiline lehe laadimise tulemusel oli müük 1% väiksem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele