Autor: Maarit Eerme • 21. august 2015

Kuidas värvid mõjutavad shoppamist?

Kuidas värvid mõjutavad shoppamist?
Autor: freepik

Kaupmeestel on mitmeid võimalusi, kuidas mõjutada klienti ostma. Klient teeb endale selgeks parimad pakkumised läbi visuaalse külje ning üheks kõige tugevamaks ja mõjuvõimsamaks vahendiks on värv.

Marketingtechblogi sõnul otsustab 93% inimestest visuaalse kogemuse põhjal, kas ostab toodet või mitte ning 85% klientidest ütlesid, et värv on peamine põhjus, miks nad seda toodet ostsid.

Värv on kõige võimsam disaini meetod.

Kollane: Optimistlik ja nooruslik. Kasutatakse seetõttu, et tõmmata aknal ostlejate tähelepanu.

Punane: Energiline. Paneb südame kiiremini lööma ning tekitab inimestes kiirustamise tunde ning seetõttu kasutatakse seda palju tühjendusmüükidel.

Sinine: Tekitab usaldus ja turvalise tunde. Tihti kasutatakse seda värvi panganduses ning ettevõtluses.

Roheline: Assotsieerub tervislikkusega. Kõige parem värv, mille taustal suudavad silmad asju jälgida. Samuti kasutatakse seda kohas, kus saab lõõgastuda.

Oranž: Agressiivne. Loob üleskutse: liitu, osta või müü.

Roosa: Romantiline ja naiselik. Kasutatakse, kui turundatakse tooteid naistele või noortele tüdrukutele.

Must: Võimas ja stiilne. Kasutatakse, kui turundatakse luksustooteid.

Lilla: Sile ja rahulik. Tihti kasutatakse ilu ja vananemisvastaste toodetel.

Värvid ja kliendid

Värvidel on ka unikaalne võime mõjutada kindlat tüüpi kliente ja muuta nende ostuharjumusi.

Teised mõjutajad

Värvid ei ole ainuke asi, mis ostjate käitumist mõjutab. Veebikauplusest ostlejaid mõjutab disain, sõnakõlks ja kasutajamugavus.

Üleüldine disain

Kehv navigeerimine veebilehel ning kehv üleüldine disain on peamised põhjused, miks loobutakse veebilehel ostu sooritamisest.

42% ostlejatest kujundab oma arvamuse veebipoe disaini põhjal.

52% ostlejatest ei läinud veebipoodi tagasi sest selle üleüldine väljanägemine ei olnud nende jaoks ok.

Aja faktor

Kiirus, efektiivsus ja mugavus on põhjused, miks ostetakse internetikauplusest rohkem kaupa. Omades veebilehte, mis on 5 sekundit aeglasem kui konkurendi oma, siis see tähendab ettevõttele majanduslikku kahju.

64% tarbijatest ei ostnud veebikauplustest tooteid, sest leht oli aeglane.

Amazon.com analüüsis enda lehe kiirust ja ostude sooritamist, ning sai teada, et 100 millisekundiline lehe laadimise tulemusel oli müük 1% väiksem.

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700