Kaubandus.ee läbiviidud e-kaubanduse eksperimendis selgus, et mõningad testitud veebikauplusi ei taha klientidele kogu raha tagastada, kuid ligi pooled e-poed maksid raha tagasi tunduvalt kiiremini, kui seaduses märgitud.
- Foto: PantherMedia/Scanpix
„Osadele veebikauplustele on tagastamisprotsess aeglanõudev ning mõningad teenindajad on ebaviisakad või ebakompetentsed,“ ütles eksperimendi läbi teinud inimene. Lisades, et väga palju oli ka igati meeldivaid inimesi, kellega suhtlesin. Pakkidega ei olnud väga tihti kaasas tagastuslehte, mis oli eksperimendi läbiteinud inimese jaoks mugavam. Tagastamiseks pidi ta kirjutama e-kaupluse meilile, millele ta võis oodata vastust paarist tunnist kuni kahe päevani.
Eksperiment algas 3. jaanuaril, tellimused jõudsid valdavalt kohale juba 4-6. jaanuaril ja 14. jaanuariks oli kauba eest raha tagastanud 16 kauplust. Nendest 6 ei ole tagasi maksnud kättetoimetamiskulu, kuid võimaldasid tellimuse e-poe kulul tagastada. Lisaks kaks e-poodi jätsid tarbija kanda nii kättetoimetamiskulu kui tagastuskulu, mis ei ole seaduslik. VÕS § 561 lõige 1 ütleb, et ettevõtja tagastab taganemisavalduse kättesaamisel tarbijale viivitamata, kuid mitte hiljem kui 14 päeva möödumisel, kõik tarbijalt lepingu alusel saadud tasud, muu hulgas tarbija kantud asja kättetoimetamise kulud.
Pooltel eksperimendis osalenud e-kauplustel ei ole raha tagastamise tähtaeg veel kukkunud. Hetkel on eksperimendi teinud isikul läbirääkimised mitme e-kauplusega, et talle tagastataks ka kättetoimetamisega seotud kulud.
Lõpliku kokkuvõtte kauba tagastamisel raha tagasisaamisest saab teha alles e-kaubanduse konverentsil 28. jaanuaril, sest siis on möödunud 14 päeva kauba taganemisavalduse saatmisest kõikidele eksperimendis osalenud e-poodidele. Positiivne kogu eksperimendi juures on see, et kauplused on tundnud muret, miks klient kauba tagastab. Humoorikas oli, et üks kauplus palus, et ta enam sedasi ei teeks.
Eksperimendi käigus oli 33 pakist kahes meeldiva üllatusena šokolaad, mille kauba tellija võis endale jätta ning ei pidanud tagastama. Ühes kaupluses oli võimalik kaupa tellida, kuid hiljem selgus, et seda toodet siiski ei ole ning seda enam ei toodeta, seega jäime kaubast ilma.
E-kaubanduse konverentsi raames viisime läbi kõige kasutajasõbralikuma veebikaupluse võistluse finalistide seas testostmise. Kaubandus.ee agent ostis 33st e-poest kaupa ning tagastas selle nädala jooksul.
Tule kuula 28. jaanuaril toimuvat e-kaubanduse konverents
„Kuidas parandada kliendikogemust e-kaubanduses“, ning muuda enda veebikauplus kliendisõbralikumaks. Vaata, millised veebikauplused pääsesid finaali
SIIT.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kaubandus.ee valib koos žüriiga esmakordselt Eesti kõige kasutajasõbralikuma e-kaupluse. Finaali jõudis 34 veebikauplust 9 kategoorias.
Intervjuu e-kaubanduse konverentsi "Kuidas parandada kliendikogemust e-kaubanduses?" peaesineja Baymard Instituudi Usability Reasearceher Thomas Storgaard Gronnega.
28. jaanuaril E-kaubanduse konverentsil „Kuidas parandada kliendikogemust e-kaubanduses“ anti kümnes kategoorias välja kasutajasõbralikuma e-poe aukiri ning valiti välja kõige kasutajasõbralikum e-pood.
Kaubanduse mahud näitasid oktoobris juba kerget tõusu ja mõõnaaeg on ületatud, leiab LHV panga kaupmeeste makselahenduste juht Indrek Kaljumäe. Seda enam tuleb tema sõnul tähelepanu pöörata e-makselahenduste võimekusele.