• 19.05.17, 11:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vihand: ühistuline tegevus sunnib rohkem pingutama

Aastaks 2026 peaks Coop Eesti (endine Eesti Tarbijate Keskühistu) liikmete käive tänaselt tasemelt kahekordistuma ühe miljardi euroni. "Üksi jõuab küll kiiresti, aga koos jõuab kaugele," selgitas ambitsioonikat plaani Coop Eesti juht Jaanus Vihand Pärnu Juhtimiskonverentsil.
Coop Eesti juht Jaanus Vihand
  • Coop Eesti juht Jaanus Vihand Foto: Urmas Kamdron
Ühiselt, mitte ainult äris, saab saavutada väga häid tulemusi, rõhutas ta. "Meie ühistul on igal aastal uued rekordid, hoolimata sellest, et kauplusi konkurentidega võrreldes nii palju ei lisandu ja kasv konkurente edestanud. Eriti hea meel on, et me pole seda teinud kasumi arvelt. Kui me pole kõige kasumlikum kaubandusfirma, siis kindlasti üks tippe," selgitas ta. Möödunud aastal moodustas Coop Eesti käive 508 mln eurot.
Seda tehakse aga väheneva liikmeskonnaga. Kui 2015. aastal kuulus ühistusse 19 liiget, siis kümnendiga kahaneb nende hulk 10-12ni.
Ehkki ühine tegutsemine annab eeliseid, on koos toimetamine Vihandi sõnul ka tohutult raske. "Ühistu on nagu Eurpoopa Liit - keskühistu on nagu Brüssel, loodetavasti mõistlikum, ja liikmed liikmesriigid," võrdles ta. Grupp koosneb väikestest üksustest, kellel on võrdne hääleõigus. "Meil on vähe arutelu või otsuseid, kus kõik on ühel meelel. See paneb surve inimestele, kes peavad uut välja mõtlema ja ideed maha müüma," rääkis ta.
Nii sunnibki ühistuline tegevus rohkem pingutama, sest asjad tuleb põhjalikumalt läbi mõelda. Kui laua ääres on 19 inimest, siis uute asjade turule tuues leitakse halastamatult üles kõik nõrgad kohad, mis seab ootusi ja eeltöö peab olema oluliselt põhjalikum, leidis ta. „Seepärast lähebki viimastel aastatel hästi, sest saame tagasisidet eesliinilt, kuna Tallinnas toodet välja töötades ei oska kõigega arvestada,“ selgitas ta.

Seotud lood

Uudised
  • 21.08.17, 17:13
Coop plaanib laieneda Lätti
Coop Eesti tegevjuht Jaanus Vihand ütles, et nad on mõelnud Lätti laienemisest, kuid nendest plaanidest on veel vara rääkida, sest see on neil hetkel vaid arutelu tasandil.
Uudised
  • 11.04.18, 11:00
Coop Eesti kasvatas eelmisel aastal käivet pea 8%
Coop on olnud viimasel viiel aastal kõige rohkem kasvanud toidupoodide kett, suurendades oma käivet ka 2017. aastal turu kasvust 2,5 korda kiiremini, jõudes 551 miljoni euroni. 2016. aastal oli ettevõtte käive 508 miljonit eurot.
Uudised
  • 30.05.17, 11:45
Coop kasvatas möödunud aastal käivet 4%
Coop on olnud 2013. aastast Eesti turul kõige rohkem kasvanud toidupoodide kett, suurendades oma käivet ka möödunud, 2016. aastal, turu kasvust 1,5 korda kiiremini, jõudes 508 miljoni euroni.
  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele