17. oktoober 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prisma plaanib jõulist laienemist

Prisma Peremarketi tegevjuht Jussi Nummelin
Prisma plaanib aastaks 2022 kahekordistada oma kaupluste arvu Eestis ning pikemas perspektiivis soovitakse kasvada Eesti turuliidriks.

Hetkel asub Tallinnas, Tartus ja Narvas kokku kaheksa Prisma hüpermarketit, kuid järgmise viie aasta jooksul soovitakse seda numbrit eeskätt supermarketite lisamisega kasvatada 20 kaupluseni. Kaupluste arvu kasvamisega plaanitakse tööle võtta 400 uut töötajat ning käivet kasvatada 100 miljoni euro võrra.

Prisma tegevjuht Jussi Nummelin kinnitas, et laienemise kaugem eesmärk on tõusta Eesti suurimaks toidu- ja tarbekaupade jaeketiks.

Ettevõtte juhi sõnul on nõudlus uute kaupluste järel tekitanud just klientide huvi Prisma vastu. “Väiksem osa uutest kauplustest saavad olema hüpermarketid, suurem aga supermarketid.”

Ehkki Nummelini sõnul on laienemisprotsess kohe algamas ning Prisma on väga huvitatud kaubanduspindade ja kinnistute pakkumistest, on siiski veel liiga vara öelda, kuhu ja millal uued poed kerkivad. „Hetkel saame avalikult rääkida ainult Porto Franco kaupluse avamisest,“ ütles ta.

Jussi Nummelin
Foto: Andres Teiss

“Oleme viimaste kuude jooksul palju tööd teinud, et olla efektiivsemad ning pakkuda oma külalistele veelgi paremat teenust. Praegu oleme selle saavutamisel jõudmas lõpusirgele,” lisas Nummelin. “SOK protsesside ärakasutamine ja tihe koostöö Soome emafirmaga aitab tagada, et meie toodete kvaliteet vastab Skandinaavia tasemele.”

Prisma eesmärk on tõhustada kõiki tegevusi, et tagada oma klientidele kõige soodsam ostukorv ja laiem valik kvaliteetset kaupa, enam kui 60 000 erineva tootega.

SOK tegevjuht Jorma Vehviläinen lisas, et lähiaastail on keti peamised välisturud Eesti ja Peterburi piirkond. “Suurenemine Eestis tähendab, et vajame eeskätt Tallinnas oma supermarketite jaoks väga hea asukohaga väga häid pindu. Kõik pakkumised selleks on teretulnud!” julgustas Vehviläinen kohalikke ja rahvusvahelisi kinnisvarainvestoreid ning kinnistuomanikke.

SOK tegevjuht Jorma Vehviläinen
Foto: Andres Teiss

„Kui vaadata jaekaubanduse turgu, siis Lidl astub Soomes jaekettide kandadele ning kindlasti saab ta olema ka Eestis suureks konkurendiks,“ ütles Vehviläinen. Ta lisas, et Tesco kaupade Eestisse toomine on üks võimalus, kuidas konkureerida kohalikul turul teiste jaekettidega.

„Kaubanduses toimub lähiaastatel kindlasti muudatusi ning me tahame sellest osa saada,“ ütles ta. Vehviläinen on kindel, et suured turuosalised kasvavad kindlasti suuremaks. Prisma Peremarket asub hetkel viiendal positsioonil, omades jaekettidest 8% turuosa.

Ta kommenteeris Lätist ja Leedust lahkumist sellega, et seal oli liiga vähe kauplusi ja väike tuntus. "Eestis on meil rohkem kauplusi, kui oli Lätis ja Leedus kokku ning siin on ka turuosa tunduvalt suurem. Usun, et saame olla siin edukat."

Osana uuendustest tõi Prisma Eesti turule Suurbritannia suurketi Tesco kvaliteettooted. Prisma ostuosakonna kategooriajuhi Tiia Karu sõnul on Tesco sarjad finest* ja Free From parim vastus Eesti klientide kasvanud nõudlusele kvaliteetse ja tervisliku toidu järele ning tooted lisavad Eesti toidulaule pisut britilikku luksust.

Prisma ostuosakonna kategooriajuhi Tiia Karu
Foto: Andres Teiss

“Tesco võimaldab meil pakkuda veelgi mitmekülgsemat eridieete ja toiduallergiaid arvestavate toodete valikut, mis on alati olnud üks Prisma trumpe,” lausus Karu. “Gluteeni-, muna- ja piimavabade toodete valik saab juurde väga olulist täiendust. Koos premium-klassi sarjaga finest* lisandub Prisma sortimenti ligi 200 toodet.” Mai lõpust alates olid tooted müügil Soome Prisma kauplustes, kus kliendid on need väga hästi vastu võtnud.

Vehviläinen ütles, et iga nädal müüakse Soome Prisma kauplustes 120 tuhat erinevat Tesco kaubamärgi toodet. Soome Prismades on poole aasta jooksul kõige enam müüdud apelsinimahla ning järgmised populaarsed tooted olid erinevad küpsised.

Tesco finest* toodetes pannakse erilist rõhku päritolule, koostisosadele, värskusele ja jätkusuutlikkusele. Näiteks lisanduvad Prismasse finest*-sarja teed, toidukastmed, küpsised, moosid, mahlad, müslid ja külmutatud tooted.

Uue tootepere keskmes on maitse – nii sisu kui välimuse mõttes. Tesco toodete modernselt elegantsed pakendid paistavad Prisma riiulitelt kindlasti silma ning annavad võimaluse nautida kuninglikku hommikueinet või britilikku kella viie teed.

1919. aastal asutatud Tesco on Suurbritannia suurim toidukaupluste kett, millel on kodu- ja välismaal üle 6800 poe.

 

Foto: Andres Teiss
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757