Tuhande põhilise toidu- ja esmatarbekauba hindade alandamine on suurendanud Maxima klientide ostukorvi veerandi võrra.
Oktoobris langetas Maxima jaekett tuhande kõige ostetuima toote hindu eesmärgiga anda ettevõttepoolne panus üldise hinnatõusu peatamisse ja seeläbi Eesti inimeste heaolu kasvu.
“Möödunud kuu ostukäitumise andmed näitavad, et praeguse inflatsiooni tingimustes on just hind selle määrajaks, mida ja kui palju inimesed tarbivad. Tänu võimalusele osta põhilisi igapäevakaupu püsivalt soodsa hinnaga, said Eesti inimesed endale lubada ka muid toidu- ja esmatarbekaupu – keskmiselt on tarbijate ostukorv suurenenud 25 protsenti," ütles Maxima kommertsdirektor Kristina Mustonen.
Mustoneni sõnul on põhiliste toidu- ja esmatarbekaupade ostude sagenemist märgata nii soodushinnaga toodete kui ka teiste kaupade puhul.
“Näiteks on Eesti inimesed ostnud kuni kümnendiku võrra rohkem piima- ja kalatooteid ning ka maiustusi. Need tooted on traditsiooniliselt ostukorvis tähtsal kohal ning just nende puhul on hinnatõus kõige valusamalt tunda andnud. Piimatoodete puhul näeme märgatavat huvi kasvu juustu, kohupiima ja või puhul. Üha populaarsemaks on muutunud ka kala - nii värskelt, suitsutatuna kui marineerituna."
Maxima kommertsdirektori sõnul kinnitab tarbijate ostukäitumine, et jaeketi otsus panustada omaltpoolt hinnatõusu peatamisse on ennast õigustanud.
“Arenguruumi on siin veelgi ning seda kinnitab konstruktiivne tagasiside nii Eesti kui välismaa tarnijatelt ja tootjatelt. Jätkame nendega praegu otsesuhtlust eesmärgiga üheskoos hinnatõusu veelgi pidurdada,“ lisas Mustonen.
Tuhande toidu- ja esmatarbekauba puhul püsivalt soodsat hinda pakkuv Maxima programm „Lööme hinnad alla“ käivitus tänavu 17. oktoobril. Maxima jaekett investeerib hinnatõusu peatamisse omaltpoolt 4 miljonit eurot aastas.
Seotud lood
Tänasest on Eesti inimestel kõikides Maxima kauplustes kaks korda suurem valik esma- ja tarbekaupu, mille hind on püsivalt alandatud ja seda keskmiselt 13 protsendi võrra.
Möödunud aasta oktoobrist alustas jaekaubandusturu hinnaliider Maxima hinnaprogrammiga “Lööme hinnad alla”. Jaeketi ostuanalüüs näitab, et kliendid on saanud seitsme kuu jooksul 3 miljonit eurot rahalist võitu. Nüüd plaanitakse programmi viia sisse muudatused.
Maxima Eesti peadirektor Vygintas Šapokas ütles, et nad investeerivad 4 miljonit eurot aastas, et alandada tähtajatult 1000 toote hinnad. Keskmine allahindlus on 15%, kuid mõningatel toodetel on ka allahindlus kuni 50%.
Peaasi, et tarbija võidab, kommenteeris Prisma Peremarketi kommunikatsioonijuht Piret Lankots täna alanud Maxima programmi „Lööme hinnad lukku“ ning tal on hea meel, et konkurendid neist eeskuju võtavad.
Ärijuhtimissüsteemid (ERP, ettevõtte ressursside planeerimine) on viimastel aastatel oluliselt muutunud. Muutuste peamine suund on see, et ettevõtete individuaalselt kohandatud süsteemid asendatakse üha enam pilvepõhiste ERP-lahendustega.