Kantar Emori soovitusindeksi NPS tänavune võrdlusuuring kinnitab, et parimaid teeninduskogemusi saavad Eesti elanikud kinokülastustest ning pakkide saamisest ning saatmisest, pigem keskpärane või isegi halb mulje jääb kontaktidest suurte taristuettevõtete ja jäätmeveofirmadega.
Kinode, pakifirmade, tanklate ja laevandusettevõtete soovitusindeksid on kõige kõrgemad, selgus märtsis läbi viidud Kantar Emori mahukast, 56 ettevõtet hõlmanud soovitusindeksi ehk Net Promoter Score võrdlusuuringust.
2220 Eesti elanikku vanuses 15–74 hindas oma teeninduskogemusi viimaste reaalsete kokkupuudete põhjal – näiteks vahetu kontakt ettevõtte esinduses, kontoris, kaupluses, aga ka suhtlus telefoni või e-posti teel. "Kokku mõõtsime 12 erinevast tegevusvaldkonnast 56 suurema teenusepakkuja soovitusindekseid ja reastasime selle alusel ettevõtted. Kaardistasime ettevõtteid järgmistest valdkondadest: igapäevakaubandus, apteegid, tanklad, telekommunikatsioon, pangandus, kindlustus, kinod, taristu, ehituskauplused, jäätmevedu, pakiteenus ja laevareisid," rääkis Kantar Emori kliendikogemuse ekspert Lele Aak.
Kuigi ettevõtete pingerea esiviisiku omavahelised positsioonid on osaliselt muutunud, on TOP5 jäänud võrreldes eelmise aastaga samaks, lausus Aak. „Sarnaselt eelmise aastaga on esiviisikus haaranud neli kohta erinevad kinod - Artis, Apollo Kino, Kosmos IMAX ja Forum Cinemas . Kinod juhivad ka valdkondade koondedetabelit. Nende vahel hoiab tugevat positsiooni pakiveoteenuseid pakkuv Itella Smartpost; esikümnesse mahub ka konkurent Omniva. Üllatusena ei tule ka stabiilselt läbi aastate häid ja soovitusväärseid kogemusi pakkuvate tanklate kõrge indeks eesotsas Circle K ja Nestega.“ Nagu märgitud, asuvad pingereas kõrgetel kohtadel ka laevafirmad, aga esimesse kolmandikku mahuvad ka apteegid – nii Südameapteek, Ülikooli Apteek kui Apotheka.
Sellal kui kinod, pakiteenused ja kütuse- ning laevafirmad asuvad ühtlaselt tugeval positsioonil, on hinnangud panganduses ja telekommunikatsiooni vallas pakutavale teenindusele ettevõtete lõikes väga erinevad. Pigem keskpärane või isegi halb mulje jääb kontaktidest suurte taristuettevõtete ja jäätmeveofirmadega. „Tõenäoliselt on kontaktid selliste ettevõtetega ajendatud pigem mingist probleemist ning seega on negatiivsem meelestatus kogu protsessi juba „sisse kirjutatud“,“ sõnas Aak.
Võrreldes eelmise aastaga tuleb ka tunnistada, et inimesed on tänavu oma hinnangutes oluliselt kriitilisemad – ettevõtete keskmine soovitusindeks kahanes kõigis kaardistatud sektorites ning NPS-skoori suutsid parandada vaid mõned üksikud ettevõtted.
Seotud lood
Prisma on arvukate eestimaalaste seas tuntud kui kauplustekett, kust saab ühe külastuse käigus soovi korral lisaks õhtusöögile ka näiteks jalgratta, kohvimasina ja kvaliteetkirjandust öökapile. Kuid rahvusvahelise kaubandusettevõtte enam kui 700 töötajaga Eesti meeskond teeb igapäevaselt pingutusi ka selleks, et lisaks poekülastajatele saaks kergemalt hingata ka planeet Maa.