SEB uuringu põhjal on kaks kolmest e-kaubanduse kliendist toonud välja e-kaubandusega seonduva negatiivse kogemuse, teeb ikkagi ligi 90% vastanutest e-kanalitest regulaarselt oste ning ostlemise mahud kasvavad iga aastaga.
- E-kaubandusega seotud negatiivne kogemus e-ostlemise populaarsust ei pidurda
Viimaste aastate jooksul on eestlaste e-kanalites sooritatud ostude arv igal aastal kasvanud vähemalt 30%, ületades rahvusvahelist kasvunumbrit kaks korda.
E-kaubanduse peamisteks miinusteks nimetasid Eesti vastajad liiga pika tarneaja (43%) ja selle, et kätte saadud toode ei vasta varasemale kirjeldusele (40%). 7% vastanutest kurtsid, et ei saanud tellitud kaupa tagastada ja 6% vastanutest arvavad, et nad on langenud pettuse ohvriks. Vaatamata nendele negatiivsetele kogemustele on eestlaste usaldus internetikanalite vastu üsna kõrge – 80% vastanutest üldiselt usaldavad e-kaubanduskanaleid, 8% vastanutest kinnitasid, et usaldavad e-kaubanduskanaleid täielikult.
„Oskus digitaalsete kanalite kaudu osta on tänapäeval väga kasulik oskus. See suurendab inimese valikuvõimalusi, võimaldab ostusid mugavalt ja soodsamalt sooritada. 86% eesti inimeste arvates aitab e-ostlemine kokku hoida aega ning 26% arvates saavutada parimat hinna ja kvaliteedi suhet. Kuid nii nagu igas kiiresti arenevas valdkonnas, pakutakse ka e-kaubanduses aeg-ajalt lahendusi, millest kõik ei pruugi olla usaldusväärsed, ning ka sellega peab iga e-ostleja arvestama. Osta tasub e-kaupmeestelt, kelle lahendused on turvalised ja usaldusväärsed,“ kommenteeris e-kaubanduse arenguid SEB juhatuse liige Ainar Leppänen.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa rohkem kui 3000 inimest, nende seas üle 1000 eestimaalase.
Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele