Ehituskaupluste klient ostab allahindlusi

Ehitusmaterjalide müüjad jätkavad kasvu lainel, ent kurdavad hinnasurve üle. Nii suuremad kui väiksemad ehitusmaterjalide müüjad on konkurentsis püsimiseks kaasa läinud suurte allahindluskampaaniatega.

AS Decora eelmise aasta käive oli 51,6 miljonit eurot, kasvades aastaga 8,59%. Kahjum äritegevusest oli 148 851 eurot, mis oli majandusaasta aruandes välja toodud info põhjal seotud Viimsi kaupluse sulgemisega 2017. aasta lõpus.

Ettevõtte tegevdirektori Eike Tubli-Müüri sõnul läheb ka tänavu ettevõttel käibenumbreid vaadates tõusvas joones, kuigi on raske prognoosida, mida aastalõpp pool toob. “On teatud märke ehituste lõpetamistest ja palju mõjutab ka ilm – kui ikka novembris on juba külm, tõmbab see aastale joone alla,” nendib ta.

Ebanormaalne hinnasurve

Tubli-Müüri hinnangul on tegevust mõjutavatest märksõnadest nende puhul kõige olulisemaks olnud hinnasurve, mis sel aastal enim mõjutanud. “Hinnasurve on ebanormaalne. Meie sektoris on suvine aeg selline, kus paljudel toodetel on tarneaeg nädal ja kui sellises kaubadefitsiidis võiks olla hind kõrgem, siis tegelikult on olukord selline, et esiteks kaupa ei ole ja teiseks pead selle veel praktiliselt tasuta ära ka andma,” kirjeldab ta, et surve hindadele on ehitajate ja arendajate poolt väga suur.

Marginaalid on aga sektoris niigi väiksemad, kui mõnes teises. “Eks konkurents on tihe ja tuleb mõelda, milliseid uusi tooteid-teenuseid pakkuda, et sellega hakkama saada,” jätkab ta.

Tubli-Müüri hinnangul on aja jooksul karuteene teinud ka allahindlused, mida regulaarselt pakutakse – klient vaatab ainult kampaaniahinda. “Klient tuleb poodi ja küsib, et miks meil on allahindlusprotsent ainult 21, kui konkurendil on 30, et tema läheb siis konkurendi juurde,” kirjeldab Tubli-Müür.

Tema sõnul ei vaadata mitte seda, kui palju tuleb toote eest maksta, vaid jälgitakse ainult allahindlusprotsenti, tükihindu võrdlemata. “Ei vaadata absoluutselt, mis on toote tegelik hind – meie juures võib asi maksta viis eurot, samas kui konkurendil on see märksa suurema allahindlusega koos ikkagi kümme eurot,” toob ta näiteks.

Sellises turuolukorras pole ettevõtetel muud pääsu, kui hakata vargsi jaemüügihindu tõstma, mida ka nii mõnigi konkurent on juba teinud. “Mõnda aega saab allahindlusi omavahenditest katta, aga mitte lõpmatult. Sellest vankrist väljatulemine pole kerge ja võib-olla polegi võimalik,” jätkab Tubli-Müür, et talle meenutab olukord aastaid tagasi aknatootjate käitumist, kes pakkusid siis allahindlusi 60–70% ulatuses, harjutades kliendi sellega nii ära, et siiamaani ei osteta aknaid ilma, et neile pakutaks sama suurt allahindlust. “Usun, et need, kes ostavad allahindlusprotseni, saavad seda teha veel pikka aega.”

Vaekaussi ei kalluta keegi

ASi Espak müügitulu suurenes majandusaasta aruandes kirjas oleva järgi 2018. aastal võrreldes aasta varasemaga 4,91% – kaupu ja teenuseid müüdi 3,3 miljoni euro võrra rohkem. Puhaskasumit teeniti mullu 3,6 miljonit eurot, mis oli 4,8% vähem kui 2017. aastal.

Ettevõtte kaubandusdirektori Ivar Pika sõnul on nad sel aastal mõõdukas tõusugraafikus – käive on kasvanud esimese poole aastaga 11,6%. “Mis turul toimub, on kõigile näha – konkurents on tihe ja arvestades, et kõik pingutavad, pole näha, et keegi oleks vaekaussi kallutanud.”

Pikk lisab, et eri kliendirühmades võib teatud muutusi näha – ärikliendi osas on märke ehitusmahtude vähenemist, ent samas kasvavad erakliendi tulud, mis toetab omakorda jaekliendimüüki.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700