Eesti e-kaubandus tegi aprillikuus kahekordse hüppe

Eesti E-kaubanduse Liidu hinnangul kasvas aprillis ostlemine Eesti e-poodidest kaks korda, kokku ligikaudu 120 miljonini. Rekordtulemust kinnitavad nii Maksekeskuse andmed kui ka mitmekordistunud e-kaubanduse pakkide saatmine.

Foto: John Schnobrich on Unsplash

Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät selgitas, et 2019. aasta kevadel oli e-kaubanduse käive ca 120 miljonit eurot kuus, millest umbes poole väärtuses osteldi Eesti ning poole väärtuses piiriülestest e-poodidest. „Selle aasta aprill tõi aga Maksekeskuse andmetele tuginedes Eesti e-poodidele kahekordse käibekasvu ja suurimate pakivedajate mahtude 200% kasvu. Seega võime järeldada, et aprillis oli Eesti e-poodide kogukuukäive ligikaudu rekordilised 120 miljonit eurot!“

Väädi sõnul ei ole põhjust arvata, et eriolukorra mõju e-kaubandusele on ajutine. „Paljud, kes eelnevalt ei olnud e-ostlemisega nö sina peal, on seda nüüd proovinud ja veendunud e-poodlemise mugavuses. Julgen öelda, et e-ostlemine on saavutanud jaekaubanduse kõrval väga tugeva positsiooni, mida hindavad kõrgelt nii ostjad kui ka kaupmehed.“ Väät selgitas, et kui Eesti e-poodidele on pakkunud eriolukord uusi võimalusi, siis välisriikide veebikaubamajadest tehtud ostude käive on vähenenud umbes kolmandiku võrra. „Piiriülesed e-ostud on moodustanud tavapäraselt umbes poole e-ostude käibest, aprillis oli see osakaal umbes 30%.“

Maksekeskuse, mis vahendab ligikaudu 50% kõikidest Eesti e-maksetest, statistika kinnitab kohalikest e-poodidest tehtud ostude suurt kasvu – aprillis kasvas käive aasta varasemaga võrreldes 178%. Lisaks pöördus igal nädalal Maksekeskuse poole sadakond ettevõtet, kes soovisid liidestada enda ärile e-makselahendusi.

Maksekeskuse juhi Art Lukase juhi sõnul said märtsis turul alanud muutused aprillis sisse oma tõelise hoo. „Paljude korralikult sissetöötanud poodide puhul tundus, et tehingumahud hüppasid uuele tasemele – mitte päevaks, mitte lühiajaliseks kampaaniapakkumiseks, vaid püsivalt uuele tasemele. Samal ajal lisandus arvukalt uusi ärisid, kes traditsioonilise müügi ärakukkumise järel uut väljundit otsisid. Kauaks see e-kaubanduse uus tase kestma jääb, on väga raske öelda, mai esimeses pooles mingit tagasiminekut veel toimunud ei ole,” selgitas Lukas.

E-kaubanduse hüppelist kasvu kinnitab ka e-kaubanduse pakkide saatmise kasv. Võrreldes tehingute arvuga on pakkide saatmise arv kasvanunud rohkem, mis tähendab, et inimesed teevad oste üksikult ja sagedamini. „Kolme suurema e-kaubanduse pakkide vahendaja ja pakiautomaatide omaniku DPD, Smartpost ning Omniva andmetel kasvas e-kaubanduse pakkide maht aprillis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga suisa 237%! Liidu hinnangul oli seega aprillis e-kaubanduse pakkide arv üle 2,65 miljoni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on see pea 1,5 miljonit pakki rohkem ja see arv ei hõlma Hiina ehk piiriülest Omniva pakkide mahtu,“ lisas Väät.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700