Autor: Maria Pihlak • 19. november 2020

Kuidas Amazoni platvormil edukalt müüa?

Amazon on tänaseks saanud e-kaubanduse sünonüümiks – müües keskmiselt 4000 toodet minutis. Oma tohutu kliendibaasi ja lihtsate logistiliste võimalustega on see suureks ahvatluseks kõigile tootjatele ja edasimüüjatele. Miks aga ainult üksikud Amazonis läbi löövad?
Amazonis on hetkel ligikaudu 2,5 miljonit müüjat, kes kõik võitlevad tarbija tähelepanu nimel.
Foto: DANIEL LEAL-OLIVAS

Amazoni näol on vaieldamatult tegemist maailma suurima kaubamajaga. 2019. aasta seisuga oli Amazoni mobiili äppi alla laadinud 150,6 miljonit kasutajat. Maailmas teist kohta hoidval Walmartil oli selleks ajaks äpi alla laadimisi kõigest 76,5 miljoni kasutaja jagu. Selle eest kõneleb ka fakt, et 89% Amazoni kasutajatest väidab, et pöörduvad ostusoovi tekkimisel alati esimesena just Amazoni kaubamajja.

Eesti tuntuimaks Amazoni eksperdiks peetav Mihkel Moosel on seal tegutsenud neli aastat ning on Amazoni agentuuri Digital Merchant asutaja. Selle aja jooksul on ta teinud Amazonis enam kui seitsme miljoni dollari jagu käivet, ehitades üles nii isikliku kui ka mitme kliendi Amazoni poed, millest parim kliendikonto teeb üle 350 000eurost igakuist käivet ja tema enda isiklik pood üle 250 000 Ameerika dollari suurust kuist käivet. Moosel on müünud enam kui 100 eri toodet seitsmel erineval Amazoni turul ning aidanud kokku enam kui sadat klienti.

Kas see võib tähendada, et Amazon ongi kaua otsitud miljoni kiirtee? Suur osa müügi- ja kaubandusinimesi muretseb, et Amazon võtab neilt ühel hetkel töö ära. Teised näevad seal aga suurt potentsiaali oma tulemuste kasvatamiseks.

Amazonis müümine ahvatleb kahte sorti tegijaid: nullist alustavad ettevõtjad, kes hakkavad müüma mõnda juba eksisteerivat (eeldusel suure nõudlusega) toodet, pealtnäha on see võimalus igaühel äri hakata tegema – ilma veebilehe, laosüsteemi ja logistikalahenduseta, ja juba olemasolevad tootjad või müüjad, kes näevad Amazonis potentsiaalset ekspordikanalit.

Kokku on Amazonis praegu ligikaudu 2,5 miljonit müüjat. Lisaks on öeldud, et kõike, mida inimene võib oma elu jooksul vajada, on võimalik leida Amazonist. See seab suure küsimärgi alla turule sisenemise keerukuse ning konkurentsist väljapaistmise.

Mihkel Moosel on öelnud, et kõhutunde pealt ei tohi Amazoni müüma minna. See võib halvimal juhul kaasa tuua tuhandete eurode tuulde laskmise ning suure raiskamise aja ja energia näol.

KOOLITUS: Edukas müük Amazonis. Kuidas alustada Amazonis ning vältida kulukaid eksimusi?

Koolitaja: Mihkel Moosel

Toimumise aeg: 26.01.2020

Tutvu koolitusega ja registreeru SIIN.

Mis on need kõige olulisemad aspektid, mida Amazoni sisenedes silmas pidada?

1. Nõudluse tundmine – ilma nõudluseta ei ole sul võimalik oma tooteid müüa.

Seega on esimese sammuna vaja välja selgitada, kas sinu tootele üldse nõudlust leidub. Tunnetuse kättesaamiseks võib kasutada näiteks Helium10 Chrome Extensionit. See tasuta tööriist võimaldab ülevaadet konkurentide igakuistest prognoositud käivetest sind huvitavas nišis. Kui konkurendid juba müüvad hästi, on turul nõudlus olemas ja see on esimene roheline tuli. Kui olemasolev müük on väike, pole ka nõudlust. Kirjuta Amazoni otsingumootorisse vähemalt 7–10 eri variatsiooni otsinguterminitest, mida klient võiks sinu toodet otsides kasutada, et nõudluses kindel olla.

2. Konkurentsi analüüs.

Liiga tugeva konkurentsi puhul ei tasu oma nina asjasse toppida, sa ei jää ellu! Sarnaselt eelnevale meetodile, kus trükkisid enda toodet kirjeldava märksõna Amazoni otsingumootorisse, tuleks nüüd tähelepanu pöörata konkurentidele ning sellele, kui tugevad nad on. Ava paar tootelehte ning vaata, kui hästi su konkurendid ennast turundavad.

Kui palju on konkurentidel review’sid ning kui kõrge on nende keskmine hinnang? Kui enamikul su konkurentidel on rohkem kui 500 review’d, siis on tegemist ülesmäge lahinguga. Nendega samal tasemel konkureerimine võtaks aega aastaid.

Kui palju ning millised on nende pildid? Optimaalne piltide arv on seitse. Sageli raiskavad müüjad suurt potentsiaali kasutades vähem või laadides üles mitu väga sarnast (ja ebakvaliteetset) pilti. Silmas tuleb pidada, kas pildid innustaksid sind toodet ostma. Kas nad tekitavad vau-efekti? Kui kõik seitse pilti näevad välja nagu otse telereklaamist ning iga pilt näitab erinevat toote omadust või kasu, on tegemist tõenäoliselt tugeva müüjaga.

Kui paeluvad on nende müügitekstid? Kas nende kirjastiil ja -vorm on suunatud sihtgrupile? Kas tekstides kasutatakse pilkupüüdvaid omadussõnu ja sõnaosavaid väljendeid, mis suunavad lugejat müügiotsuse poole?

3. Kas sa lahendad mõnda probleemi oluliselt paremini, lihtsamini või mugavamalt kui sinu konkurendid?

Või on sinu tootel oluliselt parem pakend või bränding, mis kliendile piisavalt emotsionaalset väärtust pakuks, et ta ostu sooritaks? Kas suudad seda kõike pakkuda vähemalt sama hea või parema hinnaga kui konkurendid? Kui sinu toote bränding ning positsioneerimine on siiamaani olnud pigem eksklusiivne ning see kajastub ka üle 30% turu keskmisest kõrgemas hinnas, võib Amazonis müümine osutuda pigem keeruliseks. Kuigi ilus pakend, vinge bränd ja turundus on head plussid, otsivad enamik Amazoni ostlejaid eelkõige parimat lahendust oma mingile konkreetsele probleemile ja võrdlevad sinu toodet kümnete konkurentidega.

4. Kas sa suudad jääda kasumlikuks?

Amazon on loonud kalkulaatori, et aidata ettevõtjatel välja arvutada võimalikku kasumimarginaali. Sisendiks on sul vaja valemisse lisada toote planeeritud lõpphind, toote omahind ning Amazoni lattu saatmise logistikakulu ühe toote kohta. Tulemuseks saadud kasumimarginaalist tuleks veel maha arvata Amazoni reklaamikulud, platvormi tasud ning muud turunduskulud. Kalkulaatori leidmiseks sisesta Google’i otsingumootorisse “FBA revenue calculator”, seejärel vali soovitud turg ning sisesta mõne konkurendi toote pealkiri või tootekood (tavaliselt on see tootelehe URLis kohe pärast tähekombinatsiooni “dp”).

Turuvõitlus on Amazonis halastamatu ning võidab see, kellel on platvormist kõige nüanssiderohkem teadmine.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757