Autor: Kristina Tammaru, EL tarbija nõustamiskeskuse juhataja • 19. jaanuar 2022
Värsked seadusemuudatused: millised reeglid kehtivad tarbijalepingutes?
Alanud aasta tõi mitu olulist muudatust tarbija õigustesse ning kauplejate kohustustesse. 1. jaanuaril 2022 kehtima hakanud võlaõigusseaduse ning tarbijakaitseseaduse regulatsiooniga võeti üle kolm uut Euroopa Liidu direktiivi – digitaalse sisu direktiiv, tarbija õiguste moderniseerimise direktiiv ning uus tarbijalemüügi direktiiv. Senine ettevõtja ja tarbija vahelisi vallasasjade müügilepinguid reguleeriv direktiiv kaotas kehtivuse. Olulisematest muudatustest teeb ülevaate TTJA tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna juhataja Kristina Tammaru.
TTJA tarbijate ja ettevõtjate nõustamise osakonna juhataja Kristina Tammaru
Foto: Diana Unt
Üheks oluliseks ning kõiki tarbijalemüügi lepinguid puudutavaks muudatuseks on tarbija kasuks ümber pööratud tõendamiskoormise tähtaeg, mis pikeneb kuuelt kuult ühele aastale. Seega asjade puhul, mille tarbija ostab alates 2022. aasta 1. jaanuarist, eeldatakse, et puudus, mis ilmneb ühe aasta jooksul asja tarbijale üleandmisest, oli olemas asja üleandmise ajal. Seetõttu ei tohi asjal ilmnenud puuduse tekkepõhjuste väljaselgitamist ega tõendamisega kaasnevaid kulusid panna tarbija õlule ühe aasta jooksul alates asja üleandmisest. Seda hoolimata tõendamise tulemusel selgunud puuduse tekkepõhjustest.
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.