Lidli esimene aasta Eesti turul: saavutati märkimisväärse turupositsiooni
Möödunud aasta 3. märtsil avas Lidl oma uksed Eestis. Tänaseks on Lidlil Eestis 11 kauplust, millest 6 asuvad Tallinnas, 2 Tartus ning 1 Pärnus, Narvas ja Jõhvis ning ettevõte on loonud Eestis ligi 800 uut töökoha.
“Oleme väga tänulikud, et vaid aastaga on Lidl muutunud paljude Eesti inimeste jaoks esimeseks valikuks igapäevaste toidukaupade ostmisel. Näeme tulevikus ainult positiivseid ja laienemisele suunatud arenguid, mis saavad kinnitust järgmiste Lidli kaupluste avamisega veel sel aastal,” ütles Lidl Eesti juhatuse esimees Maciej Urbanski.
Äripäeva Infopanga kokku pandud toidu- ja esmatarbekaupade müügi kvartaliraportist selgub, et neljandas kvartalis tegi kõige suurema müügikäive Selver, kõige enam värvati töötajaid Lidlisse ning töötajate arv vähenes kõige enam Maximas. Tutvu esmatarbekaupade jaekaubanduse neljanda kvartali käibeTOP60ga!
Arvestades majanduse ja tööturu olukorda, tõstab Lidl Eesti alates 1. märtsist valdava osa poetöötajate ja kõigi peakontori töötajate töötasusid keskmiselt 8%. Alles alustanud poetöötajate palk tõuseb vastavalt töölepingus toodud kokkuleppele.
Mõistame väga tihedat konkurentsi tööturul ning see sunnib meil ka enda palku hoidma konkurentsivõimelised, ütles Lidl Eesti korporatiivkommunikatsiooni osakonna esindaja Katrin Seppel.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.