Astri Grupi tegevjuht Kairi Toom ja Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits möönavad kaupmeeste ootuste ja lootuste 2024. aasta artiklite sarja teises osas, et ega pilt eriti helge ei ole aga samas kaubandussektor toimib ka kriisiajal.

- Astri Grupi tegevjuht Kairi Toom ja Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits
Astri Grupi tegevjuht Kairi Toomi sõnul on ennustamine tänamatu töö, küll aga seavad nad ootusi. „Käesoleval aastal ootasime stabiilsust ja tegelikult on sama ootus ka 2024. aastale, lisaks rohkem kindlustunnet ja selgust. „Viimaste aastate märksõnad on volatiilsus ja kohanemine, ettevõtjad on pidanud kohanema sisendite kallinemisega nagu näiteks energiahinnad ja jätkuv palgasurve aga ka viimase kümne aasta kõrgeim euribor,“ loetles Toom. Ta lisas, et kinnisvara üürilepingud on pikaajalised, mistõttu ei ole võimalik nimetatud mõjureid üürihinda samas tempos edasi kanda. „Isegi kui lepingud seda võimaldaksid, siis ausalt öeldes ei ole see alati mõistlik ega ka võimalik.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.