Astri Grupi tegevjuht Kairi Toom ja Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits möönavad kaupmeeste ootuste ja lootuste 2024. aasta artiklite sarja teises osas, et ega pilt eriti helge ei ole aga samas kaubandussektor toimib ka kriisiajal.

- Astri Grupi tegevjuht Kairi Toom ja Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits
Astri Grupi tegevjuht Kairi Toomi sõnul on ennustamine tänamatu töö, küll aga seavad nad ootusi. „Käesoleval aastal ootasime stabiilsust ja tegelikult on sama ootus ka 2024. aastale, lisaks rohkem kindlustunnet ja selgust. „Viimaste aastate märksõnad on volatiilsus ja kohanemine, ettevõtjad on pidanud kohanema sisendite kallinemisega nagu näiteks energiahinnad ja jätkuv palgasurve aga ka viimase kümne aasta kõrgeim euribor,“ loetles Toom. Ta lisas, et kinnisvara üürilepingud on pikaajalised, mistõttu ei ole võimalik nimetatud mõjureid üürihinda samas tempos edasi kanda. „Isegi kui lepingud seda võimaldaksid, siis ausalt öeldes ei ole see alati mõistlik ega ka võimalik.“
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.