Statistikaameti andmetel oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 2025. aasta oktoobris 941 miljonit eurot. Võrreldes eelmise aasta sama ajaga kasvas müügimaht 4%.
Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak ütles, et jaekaubandusettevõtete müügimahu suurenemist mõjutasid eelkõige mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted ja ka tööstuskaupade kauplused. „Toidukaupade kaupluste müügimahu vähenemine oktoobris aeglustus ning kahanes eelmise aasta sama kuuga võrreldes 3%. Müügimahu vähenemist mõjutas toidukaupade hinnatõus,“ lisas Pihlak.
Müügimahu vähenemist mõjutasid nii tööstuskaupade kui ka toidukaupade kauplused. Enim just toidukaupade kauplused, kus müügimaht kahanes eelmise aasta augustiga võrreldes 5%.
Eesti keskklassi ja jõukamate inimeste ostujõud on täna kõrgem kui enne sõda ja hinnatõuse, kuid pessimistlik meediaruum hoiab tarbimist tagasi, märkis Kaupmeeste liidu juht Nele Peil Äripäeva hommikuprogrammis.
Juulikuu automüügistatistika ei näita taastumise märke – võrreldes kevadega on müüginumbrid langenud ning ostjad muutunud varasemast hinnatundlikumaks. Käibemaksutõus mõjus autoturule selgelt negatiivselt, tõdes Toyota Mustamäe ja Mustakivi esinduste juht Raido Rosenfeld.
11. novembril käivitub Selveri heategevuskampaania „Koos on kergem", mis toetab 16 haigla laste- ja sünnitusosakondi üle Eesti. 23 aastat kestnud projekti käigus on kogutud üle 1,5 miljoni euro.