„Teine suur asi on loomulikult kvaliteet,“ kinnitab Trööp. „Meie ekspordi osakaal on viimase 10 aasta jooksul kõvasti kasvanud. Toetame väikeettevõttena Eesti eksporditurgu, tarnides põhiliselt Skandnaaviasse, mis on tuntud oma jäiga suhtumise poolest püsivalt kvaliteetsesse tootesse. Meie partnerid kinnitavad, et hindavad eestlaste innovatiivsust, paindlikkust, kauba püsivat kvaliteeti, kohalikest soodsamat hinda ning kiiremat tarneaega.“
Ümbertegemine on alati kallim, kui kohe õige asja ostmine
Mitmed Eesti ettevõtted on läinud seda teed, et hüppavad hinna pärast ühe tarnija ja koostööpartneri juurest teise juurde ning sellisel puhul on Trööpi sõnul vitsad kiirelt tulema. „Pigem tasub teha koostööd veidi kallima, aga stabiilse ja kindla tarnijaga, kelle järelteenindus ja garantii on järele proovitud. Meile tuleb näiteks päevas 5-6 soodsat LED-ide pakkumist, mida me isegi ei loe, sest teame, et need tulevad Hiina tehasest, mille kvaliteet ei vasta meie nõudmistele. Me ei taha end leida olukorrast, et lööme korraks hinnad alla ja paari aasta pärast töötame miinuses, kuna kehva töö ümbertegemine on väga kallis.“
20 aastat tagasi küsiti valgusreklaamide eest ulmesummasid, sest kõik, mis oli kallis, tundus põnev. „Trükifirmad tahtsid sama töö eest 10 korda suuremat raha kui täna, kuna tööd oli vähe, ei saanud keegi rikkaks aga kvaliteet oli selle juures ikkagi oluline,“ jutustab Trööp. „Vahepealne masuperiood ja hindade pressimine rikkus tarbija ära. Kahjuks on see mõttelaad aga kestma jäänud, et ei vaadata kvaliteeti, vaid hinda. Oleme pidanud väga palju „säästurežiimil“ töötanud ettevõtete, kes on tänaseks turult juba kadunud, odava hinnaga kaupa ümber tegema ning ümbertegemine pole kunagi soodne.“
Trööp lisab, et valgusreklaamide äri ei ole eriti suurte marginaalidega äri, mis paneb küsima, kuidas pole inimestele kohale jõudnud, et masu ajaga samasuguste megaodavate hindadega kätte saadud asjade kvaliteet ei saa olla hea. „Lisaks soovitan kõigil tellijatel jälgida firma tausta ja järjepidevust, et kui lubatakse 10 aastast garantiid, kas siis on põhjust arvata, et see ettevõte ka nii kaua püsib? Valgusreklaam ei ole odav investeering ning tarbijate liigse soodsa hinna eelistamine tekitab tahtmatult võrdluse automaailmaga: kas oleksite nõus ostma auto ning seda käsitsi mööda maanteed edasi lükkama, sest ilma rooli ja mootorita hind oli hoopis soodsam?“
Neoonreklaamid tulevad tagasi
Valgusreklaami tellimisel ei pea alati kohe teadma, mida täpselt vajate. JAA Disain teeb reklaami kliendi idee ja jooniste järgi, aga on valmis ka ise mõtlema ning soovitama ilusat ning silmapaistvat reklaami vastavalt tellija soovidele ja rahakotile. Üldjuhul on suuremad projektid välja mõeldud arhitektide poolt ning reklaamibüroo teeb enda poolt teostuse.
„Reklaamipinna suurus ega asukoht pole tänasel päeval enam määravad, kõik lahendused on teostatavad tuleb ainult küsida. Üks viimase aja suuremaid projekte oli Auvere Õlitehasele 60 meetri kõrgusel valguslogo, mille paigaldamiseks olid palgatud alpinistid,“ tutvustab Trööp.