Raske aasta seljatanud Wendre vähendas megakahjumit
Vooditarvete tootja Wendre teatas, et lõpetas mulluse aasta küll kahjumiga, ent arvestades maailmamajanduse olukorda ning inflatsioonimuresid, võib selle resultaadiga rahule jääda.
Ettevõtja Peter Hunt Pärnus asuvas Wendre tehases.
Foto: Eiko Kink
Firma aruandes seisab, et Wendre mullune käive oli 57 miljonit eurot, kahanedes võrreldes 2022. aastaga, mil firma teenis 62,6 miljonit eurot. Müügimaht kukkus enim Suurbritannias ja Ameerika Ühendriikides.
NS-Kinga kaupluseketti omav NITTIS OÜ teenis 2023. aastal pea 11 miljoni eurose käibe juures üle 1,2 miljoni euro ärikasumit. Mullusega võrreldes kasvas ettevõtte müügitulu 6,6%, siis oli nende müügitulu 10,3 miljonit ja ärikasum 300 tuhat eurot.
Sanitex teenis 2023. aastal 269,4 miljoni eurose käibe juures 2,8 miljonit eurot ärikahjumit. Mullusega võrreldes kasvas ettevõtte müügitulu 1,7%. 2022. aastal oli ettevõtte müügitulu 264,8 miljonit ja ärikahjum 4,3 miljonit eurot.
Ilukaubamaja Tradehouse teenis 2023. aastal 23,2 miljoni eurose käibe juures 0,66 miljonit eurot ärikasumit. Mullusega võrreldes ettevõtte müügitulu kasvas pea 8% - aasta varem oli nende müügitulu 21,3 miljonit ja ärikasum 0,55 miljonit eurot.
Pakendikeskusel, mida tabas möödunud aasta kevadel laohoone põleng, õnnestus aastaga kasvatada kasumit napilt alla 30% – 2,9 miljonilt eurolt 3,7 miljoni euroni. See on läbi aegade suurim teenitud kasum.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.