Rimi juht Kristel Mets tõdeb, et käibemaksu tõus saab jaekaubandusele olema valus. Ta ennustab, et tarbijad kohanevad hinnatõusuga järgmised kaks kuud.
Foto: Erakogu
"Kuna jaekaubandus on komakohtade äri ja marginaal on ettevõtte jaoks paar protsenti, siis käibemaksu tõusu pole meil võimalik enda kanda võtta," ütles Mets Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Alates 2024. aasta 1. jaanuarist tõuseb käibemaks kahe protsendi võrra, seniselt 20 protsendilt 22 protsendile. Teatud tingimuste täitmisel on aga lubatud kuni 2025. aasta 31. detsembrini rakendada 20%-list käibemaksumäära.
Tänapäeval on võimalik äriprotsesse optimeerida läbi digitaalsete tööriistade: B2C ja B2B tellimiskeskkonnad, broneerimissüsteemid, mobiilirakendused ja iseteeninduslikud makselahendused. Need ei ole enam lihtsalt lisavõimalused, vaid osa ettevõtte igapäevasest äriloogikast, mis aitab vähendada käsitööd ja keskenduda sellele, mis aitab saavutada parima konkurentsieelise ning loob suurima väärtuse.