Turismiettevõtja poole väiksemast käibest: nii keerulist aastat pole varem olnudki
Vudila mängumaa ja Asva Viikingiküla omanik Kajar Lember rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et oma 20aastase kogemuse juures ta nii keerulist suve ei mäletagi kui tänavune. "Kukkumine käibes on olnud Vudila poolt vaadates umbes pool."
Kuula intervjuust, kuidas on ettevõtja Kajar Lember suutnud tööjõukulusid kontrolli all hoida ja kuidas on tarbijakäitumine muutunud.
Foto: Liis Treimann
Ettevõtja jaoks on ainus positiivne noot, et suvi ei ole veel läbi. "Vudilaga on keerulisem kui Viikingikülaga, sest seal on suur energiakulu. Vahet väga pole, kas sul on seal õue peal 1500 inimest või 15 – pead ikkagi pakkuma inimesele teenust," rääkis Lember.
Kuigi statistiliselt on Eestis tänavu turiste rohkem, siis ööbimiste arv on kerkinud suuresti vaid Tallinnas, kuid mujal Eestis on hotellidel ja restoranidel väga raske, rääkis Peipsi äärde rajatava loodusspaa tegevjuht Killu Maidla.
Ettevõtja Gert Kerde avas koos äripartner Harri Amburiga uue söögikoha LaBocca, mis laiub 670 ruutmeetril ning mille alginvesteeringuteks kulus 1,3 miljonit eurot. "Avasime suure pauguga ja esimesed päevad on möödunud väga hästi. Praktiliselt iga päev on rekordkäive," rääkis Kerde.
Michelini rohelise tärni pälvinud restorani Hiis vastu kasvas huvi pärast tunnustuse saamist päris palju: lähiajaks on saadaval veel vaid mõned kohad, rääkis restorani omanik Daanius Aas.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.