• 29.03.09, 11:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

WTO: protektsionism kaubanduses on tõusul

Selle aasta algusest on mitmed maailma riigid – ja seal hulgas ka Euroopa Liit – majanduslanguse süvenedes käiku lasknud protektsionistlikud meetmed oma firmade ja töökohtade kaitseks, teatas lõppeval nädalal vastava analüüsi avalikustanud Maailma kaubandusorganisatsioon WTO.
„Aasta alguses näis, et enamus WTO liikmeid suutis edukalt (protektsionistlikule) survele vastu seista,“ märkis WTO raport. „Sealt edasi on olnud märkimisväärne tagasilangus.“
Raport nimetas tariifide tõstmist, uusi mittetariifseid kaubandustõkkeid ning aktiivsemat dumpinguvastaste meetmete rakendamist.
Raport nimetas üheksat suuremat kaubanduspiirkonda, sealhulgas Euroopa Liitu, mis on piiranud näiteks jalatsite importi, 11 riiki on piiranud terase importi ning 12 pakkunud toetusi oma autotööstusele.
Selline tegevus riskib „pärandiks jätta konkurentsivõimetu tööstuse ja ületootmise, mis jätkab protektsionistliku surve tekitamist ka siis, kui majandusaktiivsus juba tõusul on,“ märkis raport.
Kasvav protektsionism riskib pärssida globaalse majanduse toibumist, hoiatas WTO. Raport on mõeldud diskussioonidokumendiks tuleval nädalal Londonis algavale majanduskriisi arutavale G20 riikide tippkohtumisele.
WTO peasekretär Pascal Lamy kutsub maailma riike üles, et need ei kehtestaks uusi kaubandustõkkeid. Teisalt ärgitab Lamy lõpule viima soikunud vabakaubanduskõnelusi.
2001. aastal alanud vabakaubanduskõneluste Doha vooru raames juba kokku lepitud kaubandustõkete kõrvaldamine on WTO hinnangul võrreldav 150 miljardi dollari suuruse stiimuliga majandusele. Kui ellu viidaks ka ülejäänud meetmed, mis arutlusel on, võiks mõju olla kaks korda suurem.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 16:55
Uue generatsiooni kassaplatvorm TreeCommerce keerab jaemüügitehnoloogia jaoks värske lehekülje
Põhjamaade ning Baltikumi jaemüügitehnoloogia lipulaev StrongPoint on aastaid tutvustanud ja loonud uusi, ostukogemusi parandavaid võimalusi. Kõige esimesed iseteeninduslahendused, automaatse vanusekontrolli tehnoloogia esmane kasutuselevõtt Euroopas – see on vaid üks osa sellest, mis tehtud ning mis on lihtsustanud jaekaubandusettevõtete müügiprotsesse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele