Eestis kahe poega esindatud Rootsi suurim kodutekstiilikauplus Hemtex üritab mulluse suure kahjumi järgselt hakata kliente uuel moel poodi meelitama, kirjutab Rootsi ajaleht Resumé.
Hemtex teenis eelmisel aastal 235 miljoni Rootsi krooni (376 mln EEK) juures kahjumit 53,8 miljonit (86 mln EEK). See pani keti uue suuromaniku Hakon Investi kodutekstiilide poele uut strateegiat otsima, kirjutab reklaamile, marketingile ja suhtekorraldusele keskenduv Resumé.
Poeketi turundusjuht Ted Bergström ütles, et inimestele küll meeldib Hemtex, kuid nad ei tee seal sisseoste just eriti tihti. Nüüd kavatseb kett end näidata "elava, seiklusrikka ja moeteadliku poena". Selleks kahekordistati turunduskulusid.
Kett viskas sortimendist välja kõik n-ö kõvad asjad ja jätkab vaid tekstiilipoena. Sellest ka uus tunnuslause "Rootsi pehmeim pood". Kangaid peaks hakkama iseloomustama skandinaavialik kvaliteetdisain.
Uutmoodi identiteedi, strateegia, sortimendi ja kliendisuhetega tahab Hemtex lõpetada 2011. aasta kasumis.
Göteborgi lähedal loodud Hemtexi kangapoest kujunes 1990ndatel üle-rootsiline poekett. 2005. aasta sügisel tuli ettevõte Stockholmi börsile, kus selle aktsiad märgiti üle 18kordselt. Hemtexi omanikud teenisid ettevõtte börsile viimisest 582 miljonit Rootsi krooni (u 931 mln EEK).
2009. aasta kevadel tehti uusemissioon, kus Hakon Invest sai 68% aktsiate omanikuks. Hakon Investile kuulub ka 40% Rimi jaekaubandusketi emaettevõttest ICA AB.
Hemtexil on Rootsis 143 kauplust, peale selle tegutsetakse Soomes, Norras, Taanis ja Eestis.