• 09.12.10, 12:05
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Võhu Vein müüdi välismaalastele

AS Haljas müüs oma tütarettevõtte Võhu Vein välismaalastele. Võhu Vein uued omanikud on Shakhin Gasymov, Ruslan Gasymov, Mashkyur Gasymov, Gasymali Gasymov ja Dzhalal Gazymov.
„Äris on üks reegel: rahal ei ole rahvust, raha kas on või seda ei ole ning kui raha siduda rahvusega, siis see on kõige rumalam tegu, mida üldse teha saab,“ kommenteeris Võhu Vein juhatuse esimees Raul Aak uute omanike päritolu.
Aaki sõnul on senise ettevõtte juhtkond teda sellest informeerinud, et omanikud vahetusid.
„Ühtegi juriidiliselt korrektset dokumenti momendil minuni jõudnud ei ole, seega praktiliselt ei saa hetkel midagi kinnitada,“ lausus Aak, kes on enda sõnul ainult uute omanike esindajate kohtunud.
Aaki arvates on suurepärane, et selline ettevõtte nagu AS Võhu Vein, kelle ajalugu on erinevate vormide kaudu üle 40 aasta, on leidnud endale uued omanikud, kellel on huvi investeerida, luua töökohti ja toota ekspordiks.
Haljase juhatuse liige Tatjana Godõreva kinnitas, et ettevõtte otsustati maha müüa seepärast, et leiti potentsiaalseid investoreid, kes hakkavad veiniettevõtet arendama.
„Eesti jaoks loob selline areng hea potentsiaali, luuakse uusi töökohti, suurenevad import ja eksport erinevatesse riikidesse üle maailma,“ kommenteeris Godõreva.
Godõreva arvates ei ole samuti vahet, kes on ostjad, tähtis on, et osteti ja Eesti jaoks on see kasulik.
Prognoos on, et ettevõtte tootmine ja käive suureneb umbes 100-200% võrra, liinid hakkavad töötama päevaringselt.
„Võhu Vein peaks majandusaasta lõpus jõudma ikka kasumisse, majanduslanguse periood on olnud kõikides ettevõtetes väga raske,“ rääkis juhatuse esimees Raul Aak.
Aak rõhutas, et Võhu Vein on alles ja on muutnud aasta jooksul üle 90% oma sortimendist ning on tehtud tööd tuleviku jaoks.
„Arvestades Eesti riigi ning tarbijaskonna väiksust, siis ükski ettevõtte ainult siseturul hakkama ei saa, seepärast on vaadatud ka eksportturgude poole,“ lausus Aak.
Haljase olukord on stabiilne ja on ka plaanid tulevikus laieneda, püütakse kriisi ajal ellu jääda, vallandamisi lähiajal ei toimu, lisas juhatuse liige Tatjana Godõreva. 
Haljas ostis Võhu Veini 2006. aastal. Eelmise majandusaastal oli Võhu Veini müügitulu 5 313 907 krooni ning kahjum majandustegevustest 1 250 238 krooni.
AS Võhu Vein keskmine töötajate arv 2009 majandusaastal oli 15,5 töötajat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele