Järgmise aasta müük sõltub tarbija kindlustunde indeksist, kuid süüa on ikka vaja, tõdes Eesti Tarbijateühistute Keskühistu (ETK) juhatuse esimees Kati Kusmin.
"Grupi numbreid ei saa me nii kiiresti väljastada, aga üldiselt võib öelda, et võrreldes eelmise aastaga oli kasv," kommenteeris Kusmin jõulumüüki.
Kusmini hinnangul võisid inimesed muude kulutuste pealt kokku hoida, aga jõulukulutused tehti ikkagi ära, oma lastele kinki kindlasti ostmata ei jäetud ning ilmselt oli see tavapärasest rikkalikum.
Aastaga on hinnad tõusnud ja Kusmini sõnul on hinnatõusu mõju käivetes ka olemas, aga see on väiksem, kui on eelnevatel kuudel olnud. "Kui me vaatame viimase kuude tarbijahinnaindeksit, siis tegelikult hakkasid hinnad tõusma möödunud aasta lõpus," sõnas Kusmin.
Järgmise aasta esimese kvartali kohta sõnas Kusmin, et mingisugune käibe kasv tuleb kindlasti, aga jaanuari, veebruari ja märtsi müüki mõjutab ikkagi tarbija kindlustunne. "Muret tekitavad üldised majandusuudised, mitte niivõrd Eestis kui üldse Euroopas. Ma arvan, et inimesed on pisut ettevaatlikumad oma kulutustes ja mõtlevad täpselt järele, mida ja miks on vaja osta. Igapäevased toidu- ja esmatarbekulutused kindlasti ei kahane, sest süüa on ikka vaja," rääkis Kusmin.
Allahindlusi ei ole enam väga oodata. "Paljudes poodides hakkasid allahindlused peale kohe pärast jõule. Allahindluste määr sõltub väga palju sellest, kui täpselt on kauplused osanud oma varusid planeerida. Kui varud on väiksed, siis on ka allahindlus väiksem. Sellel aastal annab allahindlustele oma mõju hilinenud talv, talvekaupade müüjad on üsna keerulises seisus," märkis Kusmin.
Seotud lood
Rahvusvaheline logistikaettevõte DSV aitab Eesti tootjate ja kaupmeeste kaupu liigutada üle maailma nii mööda merd, maanteed kui ka õhus. DSV Estonia AS müügidirektor Peeter Luht nendib, et novembri lõppemisega saab mööda aasta kõige kiirem aeg, sest vastupidiselt eraisikutele on ettevõtjad oma suuremad saadetised enne jõulukuud aegsasti teele pannud.