Colliersi analüütikute koostatud turuülevaate kohaselt on esmakordselt Eesti turule sisenevate välismaiste kaubamärkide soov rajada omaette kaubamärgikauplus.
Kaubanduspindade sektoris jätkavad toidukaupluste ketid uute kaupluste avamist ja ehitamist, et oma turuosa suurendada või tagasi võita. Selver on teatanud, et plaanivad novembris avada 6 500 ruutmeetri suuruse hüpermarketi Peetri alevikus, samuti on Rimi teatanud, et avavad 2013. aastal neli uut poodi.
„Välismaiste kaubamärkide puhul, kes esmakordselt soovivad Eesti turule siseneda, on näha tendentsi, et üha rohkem ollakse huvitatud omaette kaubamärgikaupluste rajamisest. Üks sellise huvi põhjustest on kindlasti Eesti head makromajanduslikud tulemused ja positiivne turuhoiak ning ka head jaemüüginäitajad.
Huvi ei ole langenud ka kaubanduskeskustes asuvate pindade järele. Heas asukohas väikeste kaubanduspindade üür on kohati kasvanud isegi tasemele 60-70 eurot ruutmeetri kohta kuus, samas kui keskmine hind jääb 25-50 euro vahele ruutmeetri kohta,“ kommenteeris Colliersi investeeringute ja hindamise juht Margus Tinno.
Jae- ja tööstuspindade turul on kasvanud nõudlus heas asukohas maatükkide järele, kuna maa ostmine ja omatarbeks ehitamine võimaldab omanikel arendaja kasumi pealt kokku hoida. Sellest hoolimata on üsna tavaline, et mingil hetkel peab ettevõte siiski vabastama kapitali oma põhitegevuse jaoks ning kaaluma muuhulgas müügi ja tagasirendi võimalusi.
Investeerimisturul on investorid viimase kolme aasta jooksul keskendunud peamiselt Eestile. Praegusel hetkel on aga Läti ja Leedu neis rohkem huvi äratamas. Kuigi Läti peaks eeldatavasti 2014. aastal eurole üle minema, mis omakorda suurendab riigi usaldusväärsust investorite silmis ja seeläbi ka investeerimisaktiivsust, on viimaste kuude suuremad tehingud teostatud just Leedus.
Colliers International Advisors on osa rahvusvahelisest kinnisvarateenuseid osutavast konsultatsioonifirmast Colliers International, millel on 62 riigis 522 esindust.
Seotud lood
Selveri pagarilettide küpsetusjuhi Irina Kaganskaja sõnul on viimastel aastatel pagaritoodete müük märkimisväärselt kasvanud. Eriti menukaks on osutunud käsitsi valmistatud ciabatta'd ja focaccia'd oliividega.