Autor: Maarit Eerme • 23. mai 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kaubamaja muutis ennast efektiivsemaks

Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov rääkis, et 2011. aastal hakkasid nad efektiivistama ennast, korrastades tööülesanded ja keskendudes edukatele kaubagruppidele

Ostov rääkis, et Kaubamajas on kehtestatud kolm erinevat hinnaklassi. „Me ei soovi pakkuda enda klientidele kiirmoe hinnaklassi vaid meil on brändid jaotatud keskmine, kõrgem ja luksus klass vahel,“ kinnitas Ostov. Lisades, et meie eesmärk on pakkuda parimaid brände erinevatele sihtgruppidele.

Kaubamaja sihtkliendiks on turundusdirektori sõnul lähiümbruses elav linnanaine, kelle vanus on 25-65 aastat ja tema sissetulek on keskmine või sellest kõrgem. „Kaubamaja on kõikidele, mis on turundajale kõige suurem õudusunenägu,“ ütles Ostov.

Lisaks tegeleb Kaubamaja eraldi absoluutsesse tippu kuuluvate klientidega, tehes neile eripakkumisi. „Kui klient ostab meilt x summa eest kaupa, siis teeme talle spetsiaalse pakkumise või kutsume 1-2 korda aastas just neile mõeldud üritustele,“ sõnas Ostov. Lisades, et kui klient ostab ainult lastemaailmast või ilumaailmast, siis saab ta selle valdkonna pakkumisi.

2011. aastal alustas Kaubamaja töö efektiivsemaks muutmist, millega nad soovisid olemasolevaid osakondasid restruktureerida, et kõik keskenduksid sellele tööle, mis kuulub nende vastutusvaldkonda. „Sellel perioodil võeti vastu otsus, et tegeleme ainult nende kaubagruppidega milles oleme tugevad ja edukad. Seega loobusime noorte-, digi- ja spordimaailmast,“ kinnitas Ostov.

Ostovi sõnul on nende kõige suurem mure see, et kliendid peavad neid kalliks. See selgub ka TNS Emori kaubanduskeskuste hinnakuvandi uuringus 2010 ja 2012. „Viimasel aastal oleme klientidele kuvanud erinevas hinnaklassis tooteid koos hindadega, et kliendid tajuksid seda, mida me pakume,“ ütles Ostov. „Tegeleme selle info kuvamisega jätkuvalt ka edasi.“

„Lähiaastatel tahame noortele kuvada teravamat kommunikatsiooni, sest nemad on tulevikus meie kliendid ja me ei soovi nende visuaalselt pildilt ära kaduda,“ tõi Ostov näite selle kohta, et kuidas tuleb tegeleda erinevate sihtrühmadega. Ostovi sõnul ei ole noortel seda tunnet, et näed vana hea Kaubamaja, nagu võib tekkida Eve Kivil, kes oli ka Kaubamaja reklaamnägu.

Tallinna Kaubamajal on 15000 ning Tartus 7000 ruutmeetrit. 2012 aastal oli müügitulu ruutmeetri kohta 290 eurot kuus ning Kaubamaja külastas 13,8 miljonit inimest. Töötajaid on kokku 650 inimest, kellest ca 400 on teenindajad ning lettidel on üle 400 000 erineva toote. 2012. aasta auditeeritud käive oli 86,3 miljonit eurot.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757