• 30.05.13, 15:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti uute autode ostmises Euroopas esireas

Eesti asub kindlalt Euroopa esimeste automüüjate hulgas ning liisinguga soetatud auto liikide lõikes on jõudsalt kasvanud linnamaasturite osakaal, vahendab Swedbank.
Swedbanki statistika põhjal kasvas aasta esimese kolme kuuga eraisikute sõiduautode soetamine liisinguga 21% võrra, kusjuures suurim oli kasv kasutatud autode osas.
Swedbanki autoliisingu osakonna juhataja Tarmo Ulla sõnul jätkub eelmistel aastatel alanud kasv kasutatud autode soetamise osas ka tänavu. „Kliendid käituvad väga ratsionaalselt - üle 60% liisingu klientidest otsustab täna just kasutatud auto kasuks ning üldjuhul valitakse selleks 2-5 aasta vanune sõiduk,“ märkis Ulla.
Tema sõnul on kasvanud kasutatud autode osas 6-9 aastat vanade autode osakaal. „Meie hinnangul on selle taga fakti, et buumi ajal ostetud autod jõuavad nüüd järelturule. Liisinguga soetatud auto liikide lõikes on viimastel kvartalitel kasvanud ka linnamaasturite osakaal. Esimeses kvartalis eelistas nn linnamaastureid üle 20% kõikidest autoostjatest,“ sõnas Ulla. „Domineerivamad on siiski endiselt keskklassi ja väikeautod.“
„Kui aga vaadata liisingu võtjate vanuselist jaotust, siis seda võib hinnata üldjoontes stabiilseks. Enim on kliente vanusegrupis 30-40 aastat ja huvitav faktina saame välja tuua, et enim ostatakse omale lisiinguga auto 36-aastasena ning kallimaid autosid soetatakse vanuses 40-50,“ tõi Ulla välja vanuselised erinevused autoostul.
Ulla sõnul mõjutavad eraklienti autoostul käesoleval aastal mitmeid tegurid nagu tarbijakindlus, kütusehindade dünaamika ja väliskeskkonna stabiilsus. „Erinevaid võimalusi ja lahendusi kaalutakse klientide poolt kindlasti rohkem, enne kui otsus vastu võetakse – klient käitub täna tõepoolest väga ratsionaalselt,“ lisas Ulla.
Aprillis müüdi Euroopa Liidus 1,038 miljonit uut sõiduautot (kasv +1,7% võrreldes eelmise aasta sama ajaga). 4 kuu kokkuvõttes müüdi uusi sõiduautosid aga 4,027 miljonit, mis tähendas -7,1% suurust langust võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Nelja kuu kokkuvõttes on eelmise aastaga võrreldes plussis ainult 5 riiki 27-st. Eesti, Taani, Suurbritannia, Belgia ja Portugal.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele