• 07.08.13, 17:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lastele suunatud koolialguse kampaaniates ei tohi reklaamida alkoholi

Tarbijakaitseamet juhib kauplejate tähelepanu sellele, et lastele suunatud koolialguse teemaliste kampaaniate käigus jagatavates trükistes ja otsepostitustes ei ole sobilik ja ka seadusega kooskõlas reklaamida alkoholi.
Kauplejad reklaamivad koolilaada päevade või koolilaada pakkumistega samades trükistes ka muud konkreetses kaupluses müüdavat kaupa. Reklaamiseaduse järgi ei tohi reklaami sihtgrupp olla lapsed, kui reklaamitava kauba müük või teenuse osutamine lapsele on keelatud. Samuti ei või reklaamida alkoholi trükises, mis on suunatud peamiselt lastele, ja trükise leheküljel, kus avaldatakse põhiliselt lastele suunatud teavet.
Lastele suunatud reklaamiga on tegemist juhul, kui reklaam on otseselt või kaudselt seotud lastega. Reklaam on suunatud lastele muu hulgas näiteks juhul, kui reklaami teostus on lastepärane (kasutatakse joonisfilmide tegelasi, lastekaupade tootemarke jms) või kui reklaamitakse lastele mõeldud kaupu või teenuseid. Koolilaada kaubad on kahtlemata mõeldud eelkõige lastele, ühtlasi on sellekohased reklaammaterjalid tihti lastepärase kujundusega.
Tarbijakaitseamet lisab, et reklaamiseadusega sätestatule peaksid kauplejad arvestama ka asjaoluga, et alkohol nagu ka alkoholireklaam on ühiskonna jaoks väga tundlik teema. Seda eriti juhul, kui alkoholi võib kas või kaudselt seostada lastega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele