Siia on püsima jäänud inimesed, kes armastavadki muutuvat moodi ja disaini - see huvitab neid ja on nende kirg. Kindlasti hoiab neid kinni ka see eriline keskkond ja koostöö nende inimestega, kes siin on. See paistab igalt poolt välja, et väärtustatakse palju meeskonnatööd, koostööd teiste üksuste ja oma juhiga. Kaubamaja struktuur on praegu niimoodi tehtud, et keegi ei saa eraldi olla edukas – me kõik sõltume üksteisest. Ei saa ainult oma kasu taga ajada ja oma eesmärgi suunas rühkida.
Milline su tööpäev välja näeb?
Kõik päevad on oma mustritega. Kas on neis rohkem regulaarseid koosolekuid või olen ma hoopiski Tartus... Hommik algab sellest pihta, et esimese asjana tuleb tõtt vaadata arvudega – meilile saabub raport eelmise päeva müügitulemustega, kuidas teenindusmaailmadel läinud on. Siis teen ära selle päeva suuremad plaanid ja planeerin aja müügisaalis ringkäiguks.
Heas mõttes spioonitööd tehes vaatan ma ikka inimesi: kui palju on kliente, kas nad tunnevad ennast meil hästi, ega nad ei näe välja väga ära eksinud ja segaduses, kas keegi meie inimestest on neid märganud ja tegeleb nendega. Minu eesmärk on, et müügisaalis ei oleks ühtegi sihitult uitavat ja hädasolevat klienti. Mõnikord olen ka ise selliste inimeste poole pöördunud ja abi pakkunud, nii teevad meil üldiselt ka teised Kaubamaja inimesed, kes teenindajana ei töötagi. Hea õnnestunud päev on, kui veedad minimaalselt aega arvuti taga – kui sa saad inimestega suhelda, ringi käia, lahendada probleeme ja mitte istuda üksi kontoris. Arvuti taga olemist ei tohiks olla rohkem kui 15–20 protsenti tööajast, ülejäänud aeg peaks olema koos inimestega.
Milliseid tähelepanekuid sa neil vaatlustel oled teinud?
Tänapäeva inimene hindab kõrgelt oma aega. See trend, et kaubanduskeskustes käidi lihtsalt aega surnuks löömas, on ilmselt pöördumatult möödas. Sa tahad kiiresti ja optimaalse ajakuluga selle õige toote üles leida. Kaubamajas on nii külluslik kaubavalik, iga nädal tuleb uut kaupa – muide ma mäletan, et see oli mulle kõige suurem üllatus! Ma kujutasin ette, et kui algab uus hooaeg, lükatakse kaup müügisaali, laotakse riiulid täis ja siis seda kaupa müüakse, kuni allahindlusel viimased asjad ära ostetakse! Aga jah, teeninduse roll tänapäeval ongi aidata inimesel selles kaubakülluses orienteeruda ja teha koos temaga parimaid otsuseid, et väärtuslikku aega kuluks võimalikult vähe.
Just põhjalikud teadmised kauba kohta on väga olulised – kuna me müüme kvaliteetseid kaubamärke, on neil kõigil oma lugu. Tihti aitab selline taustainfo mõista, miks ühed kaubad on hinnalisemad kui teised, millised omadused neil on. Kaubamärke on maailmas ju tohutult, ei ole mõeldav ega vajalik, et tavainimene neist kõigist kõike teaks! Näiteks on mõne veiniklaasi materjali koostises titaani, mis teeb klaasi tugevamaks. Või on mingil kaubamärgil eriti silmapaistvad ja auhinnatud disainerid. Või on tegemist mingi imematerjaliga, mis kandes ei kortsu... Ja neid lugusid kliendid väga armastavad, sest need aitavad oma valikutes selgusele jõuda.
Mida oled sa töös inimestega avastanud?