29. mai 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hea kaupluse juhataja tunnustab enda kolleege ka väikeste asjade eest

Kevad-suvises Denim Dreami moeajakirjas rääkis toonane Viru Keskuse Tommy Hilfigeri kaupluse juhataja Aet Viisitamm, et kaupluse juhatajana kiidaks ta oma töötajaid rohkem ning tunnustaks enda kolleege ka väikeste asjade eest.

Loe intervjuud Aet Viisitammega, kes alustas Kristiine Keskuse Hilfiger Denimis klienditeenindajana, liikus sealt edasi Viru Tommy Hilfigeri kaupluse juhatajaks ning hetkel töötab Põldma Kaubanduse kujundusjuhina.

Kuidas said kaupluse juhatajaks?

Alustasin tööd Põldma Kaubanduse AS-is kolm aastat tagasi Kristiine Keskuse Hilfiger Denimis klienditeeninda-jana. Seejärel sain võimaluse liikuda Viru Keskuse Tommy Hilfigeri kauplusesse, kus teeninduse kõrvalt õppisin ning tegin ka poe kujundust. Veetsin pool aastat välismaal ning naastes avanes üsna pea võimalus juhtida seda sama poodi. Minu jaoks oli suurim kompliment see, et juhatajaks soovis mind tolleaegne tiim!

Mida pead juhi kõige tähtsamaks omaduseks?

Arvan, et kõige olulisem ongi meeskonnaga arvestamine, usaldamine ja pidev arendamine. Samuti ei saa unustada ka Tommy Hilfigeri põhimõtet: Have Fun! Juht peaks väär¬tustama ning austama ühtseid reegleid, mitte seadma end tiimiliikmetest kõrgemale. Kordaminekute puhul rõõmus¬tame koos ning vajalikel hetkedel peab juht võtma vastutu¬se enda ja meeskonna eest.

Teie meeskond on toiminud väga ühtsena ning on alati motiveeritud tulemusi saavutama. Milline on kaupluse juhataja roll selles?

Usun, et hea meeskond omab ühtset eesmär¬ki. Minu jaoks omavad  motiveeriva töökeskkonna loomisel võrdset tähtsust järgmised omadused: sind märgatakse, kuulatakse, usaldatakse, koolitatakse ning tasustatakse vääriliselt. Vähem oluline ei ole ka brändi imago –Tommy Hilfigeri brändi kontseptsioon on äärmiselt inspireeriv kogu tiimile.

Mis on olnud Viru Keskuse Tommy Hilfigeri teeninduse edu saladus? Olete selle hea teeninduse eest saanud mitmeid tunnustusi.

Kokkuhoidev ning positiivselt meelestatud tiim, kes väärtustab enda kliente ning kelle jaoks klienditeenidus on enamat, kui pealiskaudne "müüja töö". Usk brändi, millega tööd tehakse annab igale tiimiliikmele energia, mida meie kliendid kindlasti läbi aja on märganud.

Kui peaksid oma töökohta kellelegi müüma, siis kuidas sa seda teeksid?

Räägiksin ausalt oma kogemusest, nii plussidest kui miinustest, mis iga tööga kaasas käivad. Usun, et ausus on äratuntav ja parim müügistrateegia!

Mis oli juhataja ameti plussid ja miinused?

Kõige suurem pluss on omada funktsioneerivat meeskonda, kellega ühiseid eesmärke ellu viia. Samuti vajadus väga kiirelt õppida enda aega  produktiivselt planeerima.

Osalise koormusega on juhatajad ka klienditeenindajad, misläbi on täielik ülevaade müügitööst ning klientide soovidest - annab kindluse meeskonna suunamiseks, motiveerimiseks ning rahulolu õnnelike klientide näol.

Miinuseks seda lausa ei nimetaks, kuid aegajalt võis mõtteliseks raskuseks  olla fakt, et juhatajana peaksid olema igal ajal kättesaadav.

Mida teeksid teisiti, kui saaksid?

Kiidaksin enda meeskonda igapäevaselt rohkem - paratamatult unustame anda tunnustust enda kolleegidele ka väikeste asjade eest.

Miks peaksid inimesed tulema Põldma Kaubanduse kauplustesse klienditeenindajateks?

Põldma Kaubandus on tõestanud end pea 20a jooksul kui jätkusuutlik, innovaatiline ning tööalast arengut pakkuv ettevõte.

Ta on üks kvaliteetseima klienditeeninduse pakkujaid, misläbi on meie firma heaks kohaks, kus saada osa maailmatasemel teeninduskultuurist, kokkuhoidvast kollektiivist ning läbi koostöö ostujuhtidega võib avaneda võimalus tellida uusi kollektsioone eri maailma paikades.

Kuidas sa motiveerisid klienditeenindajaid?

Ühtehoidva ning tulemustele orienteeritud tiimi loob minu silmis aus ja avatud suhtlemine, stabiilne töökeskkond ning inimese iseloomu, põhimõtete ja võimekusega arvestamine.  Kõige tugevam motivaator on tunnustuse saamine meeskonna ning ettevõtte poolt - me kõik soovime olla hinnatud.

Kui alustasite klientiteenindajana, kas arvasite, et kunagi võiksite saada ka kaupluse juhatajaks ja sealt edasi kujundusjuhiks? Mis on järgmine samm?

Kaupluse juhataja roll tuli üsna ootamatult, kuid sai kiirelt omaks - suureks abiks oli meeskonna tugi.

Kujundusjuhi ametist unistasin juba ammu, kuid sisemine valmidus tuli alles hiljuti - soovi võimendasid väga tugevad eeskujud ning väljakutseterikas ala, mille puhul loovusel pole piire.

Järgmiseks sammuks on läbi kujunduse/vaateakende tekitada kliendil soov astuda just meie kauplustesse.

Kui saaksid olla mõni kuulus juht, siis kes sa oleksid?

Imetlen ning üritan õppida juhtidelt, kes teevad tööd kirega, ei väsi end arendamast ning julgevad vajalikel hetkedel riskida. Parimaks eeskujuks mulle on minu ema, kellelt saan alati head nõu.

Autor: Maarit Eerme, Triin Põldme-Uibo

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757