• 21.12.15, 15:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väikeõlletootjate turul on ruumi veel lahedalt

Väikesed õlletootjad on usinalt uusi tooteid loomas ja turul on veel ruumi küll. Alkoholitarbimise debatis jääb kõlama mõte, et nende meelest võiksid inimesed vähem tarbida, aga selle võrra kvaliteetsemat, näiteks käsitööõlut.
Õllenaut juhatuse liige Urmas Roots
  • Õllenaut juhatuse liige Urmas Roots Foto: Eiko Kink
Viimasena turule tulnud Must Lips Pruulikoja omanik Guido Kõivu sõnul räägib statistika enda eest, väikeseid õlletootjaid on vaid 1% Eesti kogu õlleturust. Ülejäänud maailmas on väiketootjate osakaal oluliselt suurem. “Kindlasti kasvab, kui suureks täpselt, ei öelda. Kuid maailma tasemele on lootust järele jõuda küll,” lisas ta.
Põhjala pruulikoda pidava Õllekunsti OÜ juhatuse liige Enn Parel möönab, et pruulikodasid on viimase kahe aastaga kõvasti juurde tulnud. “Mitu koda on veel turule tulemas ja kahtlemata läheb turul kitsamaks, kuid uued tulijad kasvatavad samas ka segmendi mahtu,” selgitas ta. Nimelt on arenenud riikides selle osakaal 5-10% ja USAs näiteks 11%. “Oleme sinna suunas liikumas ja uute turule tulijate osakaal kasvab suurtootjate arvelt.”
“Käsitööõlleturg on aga endiselt pisike ning kuna tarbijate teadlikkus päris õlledest aina kasvab, siis hinnanguliselt on siin ruumi 10-15kordseks kasvuks,” leiab Õllenaut juhatuse liige Urmas Roots. “See tähendab ruumi nii turul olijatele kui uutele tulijatele. Kiiret raha minimaalse sisendiga siin turul siiski teha ei saa.”
Tarbima peaks kultuursemalt. Tulistes vaidlustes, kuidas piirata alkoholitarbimist, Kõivu sõnul väiketootjate häält kosta pole. “Siin annavad suured tegijad põhitooni,” lisab ta ja toob välja, et väiketootja käsitööõlu on hea alternatiiv massilisele masstoodangu tarbimisele. “Inimesed võiks hakata kultuurselt jooma. Keelamisega pole midagi korda saadaetud. Kuid meil hakatakse kohe keelama, kui ei osata probleemi lahendada,” leiab Kõiv. Ka arvab ta, et suure joomarluse taga võib olla igavus, inimestel pole lihtsalt midagi targemat teha.
“Paljud ettepanekud on mõistlikud,” kommenteeris Parel poliitilist alkoholidebatti. “Klient ei peaks jooma korraga 6-pakki masstoodangut, vaid nautima üht pudelit pikalt. Igati mõistetav on eesmärk vähendada Eestis isiku alkoholi tarbimist.”
“Käimasolev populistlik debatt ühe erakonna reitingute upitamiseks käsitööõllereklaame ei mõjuta, sest neid lihtsalt ei olegi,” toob Roots välja. “Sotsiaalministri poolt meie tapjate hulka arvamine häiris aga küll. Samas piirab käsitööõlu ise liigtarbimist, sest enamust nendest ei ole võimalik üle 1-2 pudeli juua, maitsed on lihtsalt nii tugevad ja erilised, õlled ise erinevate iseloomudega, et sunnivad nautima selmet end kuuspakist lihtlabaselt purju juua.”
Loe pikemalt käsitöö õllede arengust ja populaarsematest toodetest Äripäeva tööstusuudiste teemaveebist. 
Autor: Mariliis Pinn, kaasautor

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 15.10.24, 16:14
Advendikalender: kuidas sai lastele loodud kingikogumikust kõigile mõeldud hitt-toode
Advendikalendrid olid eelmisel sajandil peamiselt lastele turustatud viletsavõitu šokolaadiga kommikarbid, mille aknaid avati igal jõulueelsel päeval, lootuses leida kartongi tagant midagi erilist. Ehk oled tähele pannud, et advendikalendrite valik on poelettidel aga igal aastal järjest mitmekesisemaks muutunud. Oma minikingikogumikega on tulnud turule nii mänguasjatootjad, sokikaupmehed, küünlavalmistajad kui ka ilubrändid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele