Maailma suurim reklaamiostja Procter & Gamble lõi kõhklema sotsiaalvõrgustikus Facebook avaldatud reklaamide efektiivsuses.
Firma turundusjuht Marc Pritchard tunnistas, et ettevõte on turu segmenteerimise ja eri kliendigruppide püüdmisega liiale läinud. „Me sihtisime liiga palju ja läksime liiga kitsaks,“ ütles Pritchard intervjuus ajalehele Wall Street Journal.
Võimalus potentsiaalseid kliente vahetult kõnetada on Facebooki ärimudeli nurgakivi. Mida täpsemalt sihtgrupile sihitud reklaam, seda kõrgem hind.
Möödunud aastal teenis Facebook reklaamidelt tulu 17,08 miljardit dollarit, mis oli aastatagusega võrreldes 49% suurune kasv. Võrgustikul on kuus 1,7 miljardit aktiivset kasutajat.
P&G ei kavatse siiski Facebookis reklaamimise eelarvet kärpida. Küll aga võivad P&G kõhklused olla signaaliks muutuvast trendist – ka teised suured tarbekaupade müüjad ja väga tuntud kaubamärgid on hakanud möönma, et müügile on siiski kasulikum laiemat auditooriumi püüda.
Juunis lõppenud majandusaastal kulutas P&G reklaamile 7,2 miljardit dollarit. Läinud aasta lõpust alates on P&G hakanud taas suurendama telereklaami osa.
Facebook omakorda arendab välja uusi just suurklientidele mõeldud reklaamitooteid. Samuti on sotsiaalvõrgu kasutajatel raskemaks tehtud reklaamide blokeerimine.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele