11. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Procter & Camble hakkas Facebooki reklaamides kahtlema

Autor: EPA

Maailma suurim reklaamiostja Procter & Gamble lõi kõhklema sotsiaalvõrgustikus Facebook avaldatud reklaamide efektiivsuses.

Firma turundusjuht Marc Pritchard tunnistas, et ettevõte on turu segmenteerimise ja eri kliendigruppide püüdmisega liiale läinud. „Me sihtisime liiga palju ja läksime liiga kitsaks,“ ütles Pritchard intervjuus ajalehele Wall Street Journal.

Võimalus potentsiaalseid kliente vahetult kõnetada on Facebooki ärimudeli nurgakivi. Mida täpsemalt sihtgrupile sihitud reklaam, seda kõrgem hind.

Möödunud aastal teenis Facebook reklaamidelt tulu 17,08 miljardit dollarit, mis oli aastatagusega võrreldes 49% suurune kasv. Võrgustikul on kuus 1,7 miljardit aktiivset kasutajat.

P&G ei kavatse siiski Facebookis reklaamimise eelarvet kärpida. Küll aga võivad P&G kõhklused olla signaaliks muutuvast trendist – ka teised suured tarbekaupade müüjad ja väga tuntud kaubamärgid on hakanud möönma, et müügile on siiski kasulikum laiemat auditooriumi püüda.  

Juunis lõppenud majandusaastal kulutas P&G reklaamile 7,2 miljardit dollarit. Läinud aasta lõpust alates on P&G hakanud taas suurendama telereklaami osa.

Facebook omakorda arendab välja uusi just suurklientidele mõeldud reklaamitooteid. Samuti on sotsiaalvõrgu kasutajatel raskemaks tehtud reklaamide blokeerimine.

 

Jaga lugu
Kaubandus.ee toetajad:
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Merilin MerilaKaubandus.ee toimetaja Tel: 5 105 933
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700