• 31.10.16, 10:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvas stabiilselt

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta septembris eelmise aasta septembriga võrreldes püsivhindades 5%, teatab Statistikaamet. Teist kuud järjest näitas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes stabiilset viieprotsendilist kasvu.
Spetsialiseerumata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli müügitulu väiksem, kui möödunud aasta sama perioodil.
  • Spetsialiseerumata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) oli müügitulu väiksem, kui möödunud aasta sama perioodil. Foto: Andras Kralla
2016. aasta septembris oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 530,4 miljonit eurot.
Tööstuskaupade kaupluste müügitulu suurenes 2015. aasta septembriga võrreldes 9%. Müügitulu suurenes enamikul tegevusaladel, vaid muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad), oli müügitulu väiksem kui eelmise aasta septembris. Enim suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel, otsemüük), kus müük kasvas aastaga viiendiku. Keskmisest enam suurenes müügitulu veel ka apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 17%), posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 13%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 13%).
Toidukaupade kaupluste müügitulu, mis näitas augustis väikest langust, pöördus septembris taas tõusule ning kasvas eelmise aasta septembriga võrreldes 2%.
Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu jäi 2015. aasta septembriga võrreldes samale tasemele.
Võrreldes eelmise kuuga vähenes septembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes müük aga eelmise kuuga võrreldes 1%. 2016. aasta üheksa kuuga (jaanuar–september) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 5%.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.01.25, 10:29
Barbora algatusega "Anna Käppa" saab toetada varjupaikade koeri
Käesoleval aastal on Barbora tegemiste keskmeks heategevus ning aasta jooksul pööratakse tähelepanu erinevatele abivajajatele, kes kõik vajavad meie hoolt ja märkamist. Ettevõtte usub, et igaüks saab ümbritsevat maailma paremaks muuta ning seetõttu kaasab Barbora ka oma töötajaid erinevatesse vabatahtlikesse projektidesse. Heategevusaastat alustatakse projektiga "Anna Käppa", mis on suunatud varjupaigas viibivate koerte heaolu toetamiseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele