11. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas kaupluses kliendiga kontakt saavutada?

Teeninduskonsultant Elina Vamper
Foto: Äripäev
Teeninduskonsultant Elina Vamper andis Koolituskonverentsil nõu, kuidas teenindaja võiks kliendiga kontakti alustada.

Vamper rääkis, et teenindaja eesmärgiks on leida kliendile meeldiv toote, kuna kliendid tulevad peamiselt poodi just endale meelepärast toodet otsima ja ostma.

„Uuringute kohaselt veedab klient kaupluses keskmiselt 20 minutit ning selle aja jooksul näeb ta ise 20% kaubavalikust,“ rääkis Vamper. Küsides, et kui  tõenäoline on, et klient leiab sellisel juhul kauplusest endale ise meelepärase toote, kui ta näeb vaid viiendikku valikust?

Vamper ütles, et sellest saab järeldada, et kõik kliendid soovivad kaupluses abi saada, et leida endale sobilik toode, kuid vaid 50% klientidest tunnistab seda. Ülejäänutel on tunne, et nad näevad kõiki tooteid ise.

„Kõikide klientidega tuleb saavutada kontakt, aga sedasi, et see neile ka meeldib,“ ütles Vamper.

Kuidas kliendiga kaupluses kontakti alustada, et neid abistada?

Vamper jagab kliendid kaheks: kindla sooviga kliendid ning salajase sooviga kliendid ehk hiilijad. Kuidas neid ära tunda ning kuidas neile läheneda?

Tervitus: Kindla sooviga kliendid soovivad kuulda teenindaja julget tervitust. Salasooviga kliente ehk hiilijaid tuleks tervitada silmkontaktiga ning mõne aja pärast tervitada neid maheda häälega.

Ajastus: Millal kliendi juurde minna? Kui salasooviga kliendile kohe läheneda, kui ta kauplusesse astub, siis nad ehmuvad ning lahkuvad. Kindla sooviga kliendile tasub kohe kauplusesse sisenedes läheneda, sest ta tahab kohe soovitud toodet saada. Salasooviga kliendile tasub läheneda siis, kui nad mingi kindla toote juures pikemalt on peatunud. Siis on hea võimalus kliendiga vestlust alustada.

Trajektoor: Kui sellega mitte arvestada, siis see võib kliendi ära peletada. Kindla sooviga kliendi puhul peaks valima otsetee, kuid hiilijatele ei tasu sirgjooneliselt läheneda, sest siis nad ehmuvad.

Entusiasm: Salajase sooviga kliendi puhul ei tasu olla väga entusiastlik. Kindla sooviga kliendi puhul ei tasu tagasi hoida, sest siis talle tundub, et teenindaja ei usu enda tootesse.

Õiged sõnad: Fraas „Kas saan teid aidata?“ on kliendile kui punane rätik. Salajase sooviga kliendid ütlevad üldjuhul, et te ei saa teda aidata ning vaatab ise edasi. Kindla sooviga klientidest mõned võtavad abi vastu, kuid mõned kliendid võivad paluda näiteks hoopis enda auto ära pesta või öelda mõne muu taolise fraasi. Aga see, kuidas kliendile läheneda ja mida täpselt öelda, saab kliendi kehakeelest väga palju välja lugeda ja läbi selle talle läheneda.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757