Juustukuningatel on Eestis 16 kauplust ning nende tooteid müüakse ka 30 frantsiisikaupluses Lätis, Ukrainas ja Solveenias. Järgmine plaan on laieneda veel Eestis ning siis Soome ja Venemaale. Üheks mõtteks on avada ka enda e-kauplus.
- Juustukuningate juustupoodide tegevjuht Erwin Wassenaar Foto: Raul Mee
Juustukuningate juustupoodide tegevjuht Erwin Wassenaar rääkis, et väikseid spetsialiseerunud kauplusi on Eestis väga tarvis. „Kui soovid saada erilist tunnet, head teenindust, siis on spetsialiseerunud kauplused just selle jaoks ning see ka nii jääb,“ ütles ta. Oleks väga tore, kui Eestisse tuleks juurde selliseid väikseid kauplusi nagu õli-äädikas ja pähklipoed, kus saab tooteid ise maitsestada. Samuti on selliste kaupluste teenindus tunduvalt personaalsem kui kaubamajades, kus on suur kaubavalik. „Me oleme valmis rohkem inimestega suhtlema ning nõu andmine on meie toote puhul väga oluline.“
Wassenaar on mõelnud ka shop-in-shop lahenduse peale. „Kui minu juurde tuleks mõni kauplus ja ütleks, et tal on mulle anda 20 ruutmeetrit pinda – ole hea, tee ilus juustukauplus –, siis me arvatavasti seda ka teeksime.“
Praegu on Juustukuningatel 46 kauplust, kui arvestada ka frantsiisipoode. „Me ei uskunud, et kasvame nii suureks selle viie aasta jooksul, mis on esimese kaupluse avamisest möödunud,“ ütles ettevõtte juht ja omanik. Ta lisas, et frantsiisipoodide kontseptsioon on natuke teistsugune. Järgmine suur samm on laieneda Soome ning Venemaale, kuid praegu ei luba embargo Venemaale juustu transportida.
Wassenaar rääkis, et Hollandis on hakatud väga palju tooteid internetist tellima, kuid inimesed tahavad ikkagi õuna või mõnda muud kaupa katsuda ja tunnetada, kas see on hea maitsega, ja selle nimel tullakse ikka poodi.
„Me ise ka vaatame selles suunas, et avada e-kauplus, kuid see on keeruline sellise toote puhul nagu juust. Juust on parim siis, kui see on värske ning värskelt lõigatud. Meie peamine kontseptsioon on, et proovi, enne kui ostad,“ rääkis ta. Wassenaari lisas, et terviseamet ei luba toitu müüa tavalise kojutarne viisil. On asju, mida tahetakse katsuda ja mille lõhna tunda enne ostmist.
„20% juustudest teeb 80% käivet, aga me ei saa kaupluse sortimenti seetõttu vähendada, sest kliendid soovivad ikkagi valikut. Kauplus peab olema atraktiivne,“ ütles Wassenaar. Toote sortimendi puhul peab tema sõnul fookus paigas olema, ei ole mõtet hakata pakkuma kliendile kõiki asju. Eestlaste lemmikjuustudeks on peamiselt vanemat sorti juustud.
Teenindajad
Wassenaari sõnul on nad pidevas laienemises ning seetõttu on neil tarvis ka rohkem teenindajaid. „Paratamatus on see, et inimesed tulevad tööle, kuid siis mingil hetkel lähevad õppima või leiavad uue töö. Need, kellel on tööleping, nemad on püsivamad. Noortel on käsundusleping, sest nad töötavad lühiajaliselt.“
Palga suurus selle töö eest ei ole kunagi inimeste jaoks piisav. „Meie inimesed töötavad meie juures sellepärast, et meil on lame struktuur ning nad näevad meid ise asju tegemas. Lisaks koolitame neid ning võtan teenindajaid endaga Hollandisse juustureisile kaasa,“ rääkis Wassenaar. Ta lisas, et need, kes on kauem tööl püsinud, saavad ka suuremat palka.
Juustukuningad üldiselt teenindajatele boonuseid ei maksa, ainult detsembris said töötajad lisatasu töötundide arvel. Wassenaar ei usu boonustasudesse. „Kui kohtled enda töötajaid hästi, siis tuleks neile maksta pigem head palka,“ ütles ta.
Juustukuningad
2015. aasta müügituli oli 2,08 miljonit eurot ning ärikasum 57 880 eurot.
16 kauplust – 11 Tallinnas, 3 Tartus ja 2 Pärnus. Esimene kauplus 2012
Juustukuningad laienevad
Narva Astri kaubanduskeskus on Juustukuningatega ühendust võtnud, et nad seal kaupluse avaksid. „Me tahame leida sinna kellegi tuttava Narvast, kes võtaks selle endale frantsiisi. Kui inimene omab kauplust, siis teeb ta paremat tööd ning müüb ka rohkem,“ on Wassenaar kindel. Ta usub väga Narva kauplusesse, sest seal oleks kindlasti ost inimese kohta suurem kui mujal Eestis.
Järgmised kindlad kohad, mis plaanitakse ka õige pea avada, on Balti Jaama turul ning Rakvere Põhjakeskuses.
Wassenaari sõnul kasvab neil igal aastal kauplusepõhine käive ning täpset kasvu on väga raske ennustada. Möödunud aasta käive oli umbes 3 miljonit eurot.
„Käin ise kaubanduskeskustes väga palju ringi, et näha, mis neis toimub. Vaatan pidevalt ka seda, kui palju autosid on parklas ning inimesi keskuses.“ Juustukuningate üks uuemaid kauplusi asub Tallinnas Arsenali keskuses ning ettevõtte omaniku sõnul on raske ennustada, kui palju inimesi seal käima hakkab, sest piirkond on alles arendamisel.
Wassenaar rõhutas, et nende jaoks on hea, kui keskuses asub Selver või Rimi, sest see meeldib inimestele ja tõmbab inimesi keskusesse. „Kui keskuse ankurüürnik on Maxima, siis ma mõtleks kaks korda, kas avada kauplus seal või mitte.“
Ülemiste Keskus on selline koht, kuhu Juustukuningad kindlasti sooviksid lähitulevikus kaupluse avada. „Praegu on meie kauplus peaaegu kõikidel Tallinnast väljuvatel teedel – Lasnamäe Centrum, Kristiine Keskus, Järve keskus, Rocca al Mare. Sikupilli ning mõned uued keskused on avaldanud soovi, et me enda kaupluse nende juures avaksime, aga meil on põhimõte, et tahame saada parimat pinda parimas kaubanduskeskuses,“ selgitas Wassenaar.
Ettevõtte kõige kasumlikum pood on tõenäoliselt Solarise keskuses, kuna seal käib suur hulk inimesi, kes tahavad raha kulutada. Teine väga kasumlik kauplus asub Nõmme turul, kuna seal on väiksed kulud.
„Me kaaluks kindlasti ka Viru Keskuse kaupluse avamist, kui nad meile vaid pinda pakuksid.“
Juustupood frantsiisina
Wassenaar rääkis, et kui sul endal on palju kauplusi, siis ei saa ise igal pool olla ning seetõttu otsustasid nad ka osa kauplusi frantsiisi anda. Praegu on neil endal alles veel 12 kauplust. „Omanik töötab kaupluses paremini kui kauplus iseseisvalt. Inimesed on rohkem motiveeritud.“
Tulevikus soovib Wassenaar endale jätta 4-5 kauplust, et hoida seda tunnet, mis on äri ajamine, ning ülejäänud kauplused võiksid olla frantsiisid. „Ma arvan, et mõne kaupluse juhataja võiks saada kindlasti kaupluse omanikuks.“
Seotud lood
Partnerkaardiga Selveris, Kaubamajas, Delice´is, I.L.U.-s ja L´Occitane kauplustes oste tehes tasub alati kaaluda, kas soovid maksta ostu eest kohe või hiljem. Muutes oma tavalise Partnerkaardi Partner Kuukaardiks, tasud ostude eest endale sobival ajal. TKM Grupi Partnerkaardi arendusjuht Rene Paats räägib lähemalt.
Enimloetud
5
Kuidas tõsta automaatikaga kaupluses müügikäivet?
Viimased uudised
Võimas! Ühel hulgimüügifirmal 91 mln euro eest riigihankeid
Kuidas tõsta automaatikaga kaupluses müügikäivet?
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele