Ettevõtluskõrgkooli Mainor läbiviidud uuringust selgus, et neli viiest inimesest, kes veedavad kaubanduskeskuses üle kahe tunni, on naised.
Uuringu juhi, dotsent Tauno Õunapuu sõnul näitas Ülemiste keskuse külastajate põhjal läbiviidud uuring, et kõige kauem hoiavad inimesi kaubanduskeskuses kinni moekauplused. “Ostukeskuse külastatusi on suures plaanis kahte tüüpi – kiirelt sisse, kiirelt välja esmatarbekaupade hankimine ning tundidepikkune moepoodides aja veetmine,” ütles Õunapuu.
Ülemiste Keskuse juhi Guido Pärnitsa sõnul oodatakse tänapäevaselt kaubanduskeskuselt, et see oleks nagu väike kesklinn kodukoha lähedal. “Enam ainult butiikidest ei piisa ning soovitakse, et kõik teenused oleks ühe katuse all. Sisuliselt toimib kaubanduskeskus linnaosa kultuuri- ja tõmbekeskusena,” ütles Pärnits.
"Teadlikult juhitud kaubanduskeskused on oluline osa nutikast linnaplaneerimisest. Kui keskus pakub lähikonna inimestele kõike vajalikku, väheneb vajadus ummistada kesklinna viivaid tänavaid," lisas Ülemiste keskuse juht.
Uuringust selgus, et külastajad soovivad lisaks poodidele leida kaubanduskeskusest kõige rohkem kino. “Võrreldes mulluse sarnase uuringuga, loodavad inimesed tänavu kindlasti ostukeskuses näha ka postkontorit. See on ilmselt seotud kasvava internetikaubandusega,” ütles Õunapuu.
Uuringu viisid novembris läbi Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud ja üliõpilased. Uuringus osales 805 inimest, kelle eelistusi uuriti läbi ankeetküsitluse ja intervjuude.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänavu 100. tegevusaastat tähistav Rentokil on üle maailma tuntud kahjutõrjeettevõte, millel on ligi 100 000 töötajat enam kui 80 riigis. Eestis on Rentokil aidanud toitlustus- ja majutusasutustel ning catering-firmadel korda luua ja hoida juba üle 20 aasta.