Märtsis tähistas Rimi looduskuud, mille raames sai kõikidest Rimidest osta toitu oma karpi ning Kuressaare Rimides korjati müügilt suured kilekotid. Ühtlasi tuli Kuressaare Rimides puu-ja köögiviljaletist võetud õhukese kilekoti eest välja käia 5 senti. Samuti ei postitanud poekett märtsikuus üle Eesti mitte ühtegi kliendilehte.
- Rimi: tulevikus ei jagata enam kuskil tasuta kilekotte Foto: Raul Mee
Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats rääkis, et saarlased võtsid kilekotieksperimendi valdavalt hästi vastu. „Vastupidiselt meie kartusele Saaremaa Rimide külastatavus ning müük märtsis hoopis kasvasid mõnevõrra, mis näitab, et inimese poekohavalikut ei mõjuta eriti kilekottide olemasolu või see, kas kliendileht oli hommikul postkastis.“
„Tänu saarlaste positiivsele tagasisidele hakkame katsetama õhukeste kilekottide tasuliseks muutmist ka suuremate linnade Rimide puu- ja köögiviljaletis,“ lubas Bats. „Seaduse järgi võib õhukesi kilekotte küll hügieeni tagamise eesmärgil tasuta jagada, kuid Saaremaa katse näitas, et klient saab ka puu- ja köögivilja ostes kilekotita väga hästi hakkama. Kuressaare Rimide õhukeste kilekottide müügist saadud 500 eurot annetame aga „Teeme ära!“ maailmakoristuse hüvanguks. Sama mõtet kaalume ka järgnevate testide puhul.“
„Nii mõnedki kasutasid märtsis võimalust osta Rimides sooja toitu või salatit oma karpi,“ lausus Bats. „Kuna ühtegi suuremat probleemi oma karpi ostmisel ette ei tulnud, siis otsustasime, et meil saab ka edaspidi käia oma nõuga sooja toitu ostmas. Kindlasti kasvab oma nõuga tulijate hulk tulevikus veelgi, kuna järeltulev põlvkond on väga teadlik oma ökoloogilisest jalajäljest.“
Vastutustundliku ettevõtluse spetsialist lisas, et samuti on neil plaanis vähendada kliendilehtede otsepostitusi. „Liigume meeletu kiirusega paberivaba meedia suunas – usun, et päev, mil enam otsepostitusi ei tehta, pole kaugel.“
„Rimi on juba pikemat aega otsinud lahendusi, et toimetada ettevõtte sees rohelisemalt. Vahetame välja oma külmikuid ja valgusteid keskkonnasäästlikemate alternatiivide vastu. Samuti oleme pakendamisel kasutusele võtnud sellise plastmaterjali, mida on kergem ümbertöödelda, kuid tegutseme selle nimel, et leida alternatiiv igasugusele plastikule,“ tõi Bats näiteid Rimi enda muutustest.
„On loogiline, et ka klient teeks omalt poolt sammu keskkonnasäästliku elustiili suunas. Meie iga-aastase looduskampaania eesmärk ongi tõmmata klientide tähelepanu loodussõbralikumale tarbimisele. Meil on suur tahe aidata kaasa sellele, et klient teeks poes keskkonnateadlikumaid valikuid – võtaks kilekoti asemel riidest koti ning valiks neid tooteid, mis pole liigselt plasti pakendatud,“ selgitas ta ettevõtmise tagamaid. „Inimene peab lõpuks ikka ise jõudma keskkonnasõbralike otsusteni, meie saame siinkohal olla ainult suunajaiks. Loomulikult on meil endil veel samuti palju õppida.“
Seotud lood
Kiiresti muutuvas keskkonnas seisab jaemüügisektor silmitsi mitmete väljakutsetega, sealhulgas kasvava konkurentsi, üha suurenevate klientide ootuste ning tehnoloogia arenguga.
Hetkel kuum
Tagasi Kaubandus esilehele