Kui palju eri riikide inimesed puhkusele kulutavad? Millele puhkusel kõige enam kulutatakse? Kes eelistavad suvepuhkusel Airbnb majutust? Vastused leiab Ferratum Groupi iga-aastasest puhkuse-uuringust.
Ferratumi suvisest tarbijakäitumise uuringust selgus, et Eesti inimesed kulutavad oma puhkuse eelarvest tervelt poole ehk 52 protsenti reisimisele. Märkimisväärselt palju läheb eestlastel suvisel ajal raha ka muudele lõbustustele: spaadele, seltskondlikele üritustele ja koosviibimistele.
„Eestlased on uuringus osalenud 17 riigi elanike võrdluses keskmisest suuremad kulutajad: eestlaste suviste kulutuste osakaal sissetulekust on 24 protsenti kõrgem uuringus osalenud riikide keskmisest tulemusest,“ märkis Ferratum Banki tegevjuhi asetäitja Antti Kumpulainen.
Eestlane avastab suvel kodumaad
Eestlased kulutavad leibkonna sissetulekust puhkusega seotud tegevustele 42 protsenti ehk 716 eurot. Võrdluseks võib tuua, et soomlaste puhul on see summa 862, lätlastel 544, rootslastel 1022 ja sakslastel 929 eurot. Kodumaal ringi sõitmine on meie inimeste vaieldamatu suvine meelistegevus. „Just siseturism saab suurima osa eestlaste suvistest kulutustest,“ nentis ka Kumpulainen.
Ka soomlaste suvekulutuste pingerea esikohal troonib kodumaal reisimine. Seevastu meie lõunanaabrid lätlased eelistavad spordiüritustel osalemist.
Tulevik kuulub kaardi- ja mobiilimaksetele
Uuringust selgus, et üha enam inimesi tasub puhkusereisi ajal teenuste ja ostude eest pangakaardiga. Üle 60 protsenti vastanuist eelistab reisides kaardimakseid sularahale. Kaardimaksete populaarsuse kasv on märgatav, sest mullu oli see näitaja veidi üle 50 protsendi. Eestlased on Rootsi, Taani ja Norra järel ühed aktiivsemad kaardimaksete kasutajad.
Populaarsust koguvad ka mobiilimaksed. Üle 80 protsendi vastanuist Rootsis, Hollandis, Kanadas, Ühendkuningriigis, Poolas ja Brasiilias kavatsevad suvel kasutada mobiilipanganduse teenuseid.
Ostetakse nii internetist kui ka tavapoest
Üle 35 protsendi vastanutest Ühendkuningriigis, Hispaanias ja Hollandis kavatsevad suvel osta teenuseid ja tooteid veebipoest. Lätlased ja soomlased eelistavad suveostudeks endiselt traditsioonilisemat jaekaubandust. Eestlased on uuringus täpselt keskel. 31 protsenti vastanuist plaanib puhkuse ajal veebist osta või tellida.
Kallis versus odav majutus
Eestlased tavatsevad reisil olles ööbida odavamates majutuskohtades. Vaid kaheksa protsenti uuringus osalenud Eesti inimestest on valmis maksma hotelliöö eest üle saja euro. Et meie inimesed otsivad traditsioonilise hotellimajutuse asemel rahakotisõbralikke üüripindu, eelistades näiteks AirBnb majutust, kinnitas uuringus tervelt 30 protsenti vastanuist.
Reisimajutusele on kõige rohkem valmis kulutama kanadalased – 54 protsenti vastanud kanadalastest olid valmis kulutama majutusele rohkem kui 100 eurot öö eest.
Ferratumi rahvusvaheline puhkuseuuring Summer Barometer™ 2019
- Küsitlus viidi läbi 17 riigis
- Uuringus osales üle 22 000 leibkonna
- Suvepuhkuse uuringut korraldas Ferratum Group kümnendat korda
Seotud lood
Jaekaubanduses ei võistle omavahel ainult hinnad ja tooted – üha olulisemaks muutub võitlus kliendi tähelepanu eest. Ajal, mil ostjad otsivad ja eelistavad positiivseid elamusi pakkuvat ostukeskkonda, on digitaalsed lahendused kaupluste uueks standardiks. Küsimus pole enam selles, kas digitaliseerida, vaid kuidas teha seda nii, et investeering end võimalikult kiiresti ära tasuks.