Maarit Eerme • 29 august 2019

Maxima uus juht tahab suurendada Eesti tarnijate osakaalu

Maxima Eesti uus tegevdirektor Edvinas Volkas ütles, et nad võtavad muude teemade hulgas fookusesse ka sortimendi parendamise ning soovivad suurendada Eesti tarnijate osakaalu.

Edvinas Volkas  Foto: Raul Mee

Uus tegevjuht on ametis olnud kõigest 6 nädalat ning ta näeb, et Eestis on liiga palju kaubanduse ruutmeetreid ning konkurents jaekaubanduses on väga tihe. See teda ei heiduta, sest nii on võimalik muuta ennast veelgi paremaks ja tugevamaks. „Me tahame jätkuvalt laieneda, kuid seda tuleb teha väga targalt. Ühelt poolt on võimalik laieneda sedasi, et suurendame olemasolevaid kauplusi ning teine võimalus on ehitada uusi kauplusi,“ ütles ta. Volkase sõnul näevad nad käibekasvu nii olemasolevate kaupluste pealt, kui ka siis targa laienemise puhul. Samuti on oluline uuendada olemasolevaid kauplusi. „Suurim investeering ongi just olemasolevate kaupluste renoveerimisse. Järgmisel nädalal avab uksed näiteks Tartu Zeppelini keskuse Maxima XX pärast pooleaastast ehitusperioodi.“

Plaanid tulevikus

Volkas plaanib laiendada uue kontseptsiooniga Maxima kaupluste hulka ning avada ka mõningaid uusi kauplus. „Näen, et Narvas ja Tartus on kindlasti ruumi suurte kaupluste jaoks ning novembris avame teise Express kaupluse Tallinnas, Estonia pst.“

Olulise tegevusena soovib Volkas keskenduda sortimendile. „Me ei hakka seda drastiliselt muutma, kuid näeme, et siin on potentsiaali pakkuda klientide jaoks veelgi paremat kaubavalikut.“ Siinjuures on Maxima Eesti jaoks ka oluline toodete hinnad, sest Volkase sõnul teavad kõik, et nad on selles osas turuliidrid.

Täna tuleb 70% Maxima Eesti käibest Eesti tarnijatelt ostetud kaupadelt ning Volkas sooviks seda suurusjärku natuke suurendada, et pakkuda klientidele neid tooteid, mida nad soovivad. „Plaanime tuua valikusse rohkem laiatarbekaupu ning ka Premium brände.“

Konkurents

Volkas on väga õnnelik, et Lidl mingi hetk Eestis enda kauplused avab, kuid tema sõnul on nende kontseptsioon niivõrd erinev, et tal on raske hinnata nende mõju Maximale. „Lidli valikus on peamiselt omamärgi tooted ning kaubad, mis on toodetud Poolas ja Saksamaal. Kohalikku kaupa tuleb sinna tõenäoliselt väga vähe müügile. Samuti on neil väga piiratud sortiment.“

„Ma ei usu, et konkurentsitihedal turul esimesed 6-7 jaeketti hakkavad enda uksi sulguma, sest neil kõigil läheb enam-vähem hästi.“ Turuosana hoiab Maxima Eesti tugevat teist kohta 18,6%, esimesel kohal on Coop Eesti, omades 22,7% kogu jaeturust. Volkase sõnul pole nende eesmärk olla tingimata turuliider. „Tahame hoida tugevat teist positsiooni ning ma arvan, et see on väga hea.“

Tööjõuturg

„Meie jaoks on väga suureks prioriteediks ka inimesed. Kõik jaeketid tegelevad sellega nii ka meie,“ rääkis Maxima uus juht ning lisas, et tööjõuturg on väga keeruline. „Me kindlasti tahame kauplustes teenindust parandada.“ Maxima rakendab kauplustes ka lean juhtimist, mis aitab protsesse ja töökorraldust paremini korraldada.

Nad jälgivad ka palgamuutusi ning Maxima palgatõus jääb siiski Eesti keskmisele tasemele ehk 5% juurde. Volkase sõnul on palga kõrval olulised ka teised motivaatorid, näiteks on nad ainukene jaekett, kes pakub kaupluse töötajatele tasuta lõunat.

Tarbijad

Lühikese aja jooksul on Maxima Eesti uus juht täheldanud, et eestlastele ei meeldi kaupluses rahulikult ringi jalutada ning niisama lobiseda. „Kliendid soovivad kauplusesse kiiresti sisse astuda, võtta oma tooted ja kiiresti nende eest maksta. Näeme, et järjest enam kasvab nende inimeste hulk, kellel on ajasurve,“ rääkis Volkas. Eestlastele meeldib väga kasutada digitaalseid lahendusi, mis muudavad nende ostmisprotsessi kiiremaks.

Kes on Maxima klient?

Veel mõnda aega tagasi arvati, et Maxima klient vanem vene keelt kõnelev naine. Täna on Maxima peamine klient keskealine naine, kellel on 2,5 last ja teeb sisseoste tervele perele. Tema jaoks on olulised allahindlused ning oluline aeg.

Uurides uue juhi käest ka seda, mis ta arvab, kui palju II samba pensioniraha nende kauplusesse tuleb, siis seda ta väga ei usu, aga oleks väga õnnelik kui tuleks. „Kui inimesed saavad II sambast enda pensioniraha välja võtta, siis kindlasti tarbimine kasvab, kuid ma ei usu, et sellest väga palju toidukauplusesse jõuab, sest ühe kana asemel kahte kana ilmselt ostma ei hakata.“

Mida teeksite T1 Mall of Tallinna juhi asemel, kui keskuses/kauplustes kliente ei ole?

Olen seda keskust paar korda külastanud. Pean mainima, et keskuse asukoht on väga hea ning see on üks oluline tegur. Kuid minu isiklikul hinnangul tehakse seal vähe reklaami ja kampaaniaid. Samuti ei ole sealt leidnud hästi leidnud tuntuid kabamärke. Inimestele tuleb anda põhjus, miks sinna keskusesse minna.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700