Kaubandus.ee  • 13 september 2019

Vaata, kes on kaubanduse valdkonna atraktiivsemad tööandjad

Tööandja brändingu agentuur Instar poolt läbi viidud õpilaste tööootuste ja tööandja maine uuringu tulemusena on 2019. aasta Eesti kutsekoolide õpilaste hinnangul kõige atraktiivsem tööandjaks Apollo Grupp, kus soovib töötada 49% kõigist kutsekoolide õpilastest.

Foto: Raul Mee

Eesti tudengite uuringut on läbi viidud alates 2010. aastast ja selle aja jooksul on Transferwise’i atraktiivsus tudengite hulgas aasta-aastalt kasvanud. Transferwise on 2019. aastal teist aastat järjest hinnatud Eesti tudengite poolt Eesti atraktiivseimaks tööandjaks.

2019. a Eesti kõrgkoolide tudengite tööootuste uuringu 10 atraktiivsemat tööandjat 220 hinnatud organisatsiooni hulgas:

1. Transferwise Ltd Eesti filiaal

2. Microsoft OÜ (sh Skype)

3. Pipedrive OÜ

4. AS Tallinna Lennujaam

5. Cleveron AS

6. ERR (Eesti Rahvusringhääling)

7. AS LHV Pank

8. Eesti Energia AS

9. Haridus- ja Teadusministeerium

10. Swedbank AS

Tööandja brändingu agentuur Instar viis mais läbi üle-eestilised kõrgkoolide, kutsekoolide ja meditsiinivaldkonna õpilaste tööootuste ja tööandja maine uuringud, millele vastas kokku üle 5400 õpilase.

„Noored hindasid 220 Eesti organisatsiooni atraktiivsust ja aasta- aastalt on kõigi tudengite hulgas, sõltumata nende erialast, kasvanud IT-sektori tööandjate atraktiivsus,“ ütles tööandja brändingu agentuuri Instar tegevjuht Kersti Vannas.

Kutsekoolide atraktiivsemad tööandjad 2019. a 200 hinnatud organisatsiooni hulgas:

1. Apollo Group OÜ

2. Radisson Blu (Hotell Olümpia AS)

3. Hilton Tallinn Park

4. Politsei- ja Piirivalveamet

5. Fazer Eesti AS

6. Tallinna lennujaam AS

7. AS Kalev (Orkla Eesti AS)

8. Coca-Cola HBC Eesti AS

9. AS Balbiino

10. AS A Le Coq

Teenitav netotöötasu on kasvanud aastaga vähem kui palgaootus

Töötasust ei saa mööda vaadata ja viimase kümne aasta jooksul on Eesti tudengite netopalga ootus kasvanud 1,8 korda. Aastaga on noorte netopalgaootus kasvanud üle 200 euro 1585 eurolt (2018. a) 1761 euroni (2019. a). Kasvanud on ka kooli kõrvalt töötavate tudengite netotöötasu, mis oli 2018. aastal 889 eurot kuus ja 2019. aastal 985 eurot kuus.

2019. aastal soovib 53% tudengitest teha erasektoris palgatööd, 22% töötada avalikus sektoris ja 24% soovib olla ise enda tööandjaks. Kolmandas sektoris soovib töötada 2% vastanutest. „Iga aastaga on kasvanud huvi iseendale tööandjaks olemise vastu ligi 2%. Me näeme, et üldine paindlike töösuhte trend jätkab kasvamist,“ kommenteeris tulemusi Vannas.

2019. aastal on tudengite hinnangul kaks kõige olulisemat töökohavalikut mõjutavat tegurit huvitav ja arendav töö ning ettevõttepoolne töötajate võrdne ja aus kohtlemine. 84% tudengitest pidas neid kahte tegurit võrdselt kõige olulisemaks 46 teguri seast. 2010. aasta olulisim valikukriteerium oli huvitav ja arendav töösisu ning võrdne kohtlemine oli alles neljandal kohal.

39% noortest pole kindlad, kas nad leiavad peale kooli lõpetamist oma ootustele vastava töö. Kõige enam soovitakse leida erialast tööd Eestis, kuid 40% tudengitest oleks väga huvitatud erialasest tööst välismaal.

Töö otsimisel ja tööandja kohta info hankimisel peab 92% vastajatest oluliseks kanaliks tööandja kodulehte. Järgnevad informatsioon ja soovitused ettevõtte töötajate poolt ning töövahenduskeskkonnad. 79% noortest eelistab kasutada sotsiaalmeediat tööandjate kohta info hankimiseks.

„Edukas tööandja suudab kõnetada oma tulevast töötajat ja tegeleb järjepidevalt enda kui tööandja loo levitamisega. Ta julgeb proovida uusi sõnumeid, kanaleid ja kaasab oma töötajaid tööandja saadikutena, sest oma töötaja soovitus on üks väärtuslikemaid relvi. Ettevõtted, kes soovivad olla edukad, peavad kasutama õigeid tööriistu. Karjäärileht, videosisu ja sotsiaalmeedia on tegurid, millega alustada,“ ütles Vannas.

Tööandja maine uuringus osales üle 5300 kogemusega töötaja ja üliõpilase majanduse, infotehnoloogia, ehituse, humanitaar, inseneri, logistika ja teistelt bakalaureuse, magistri- ja doktoriõppe erialadelt 16 Eesti kõrgkoolist. Uuringut viiakse läbi alates 2010. aastast.

Üritusel tunnustati atraktiivsemaid tööandjaid üheksas kategoorias, millest olulisimad olid kõrgkoolide, kutsekoolide õpilaste ja esmakordselt ka kogemusega töötajate atraktiivseimad tööandjad. Lisaks tunnustati tudengite sihtrühma atraktiivsemad tööandjad majanduse, infotehnoloogia, tehnika, õiguse, meditsiini ja humanitaarvaldkonnas.

Instar on tööandja brändingu agentuur, mis tegeleb 2007. aastast tööandja maine uuringute läbi viimisega ja tööandja brändingu täisteenuste pakkumisega Balti riikides.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700