Kriss Soonik: E-poe osakaal on märgatavalt kasvanud

Pesubrändi looja Kriss Soonik-Käärmann ütles intervjuus, et inimesed tahavad proovida ja kindlad olla, et neile toode sobib ja kui nad on selle esimese ostu teinud, siis hiljem on neil kergem kodulehelt osta.

Kriss Soonik-Käärmann  Foto: Andras Kralla

Ta rääkis, et kui veel paar aastat tagasi oli e-poe osakaal 20%, siis tänaseks on see juba 60. "Meie käive on selle arvel langenud, aga kasumi, mis me endale saame, on sama."

Soonik-Käärmann rääkis Äripaeva raadio hommikuprogrammis oma kogemustest Aasias ja e-kaubanduse pealetungist.

Kuidas sa paned inimesed ostma oma pesu, tegelikult on see ju puhas emotsiooniost?

Jah, ja ongi, aga emotsioonid on inimestel päris tugevad. Riided ikkagi on selline eneseväljendusviis. Moetööstuses on brändid olulisel kohal ja me oleme tänaseks ka kõvasti pesust eemale liikunud. Kui on mingi uus ja huvitav bränd, siis seda tahetakse kanda.

Üks asi on riideese, teine on aga pesu, mida keegi ei näe.

Väga väike osa ostjaskonnast saab aru sellest, miks peaks pesu olema eriline või miks ta peaks rohkem kui H&Mi hind olema. See on tõesti fanaatikute teema ja ma usun, et meil on nišitoode ja selles nišis mängides sa leiad lihtsalt need fännid üles.

Sinu pesu on esindatud 16 riigis, mis on need kohad, mida sa tahaks järgmisena vallutada?

Ma arvan, Ameerika on jätkuvalt huvitav turg, me ei ole seal väga kanda kinnitanud. Vahepeal hakkas seal hästi minema, siis erinevatel trumpilikel põhjustel tõmbus see turg meie jaoks kokku. Aasia muutuvad turud, mis mulle huvi pakuvad, võib olla Indoneesia ja teised kohad, millest võib-olla varem ei olegi üldse mõelnud kui potentsiaalsest luksuspesuturust. Seal liigub väga-väga palju raha ja väga palju moodi.

Kuidas Aasia turg on muutumas?

Võin öelda, et Aasia klient on meie klient, meie stiil väga hästi sobib sinna. Kui alguses olid nad selliste suurte brändide nagu Gucci, Armani ja Chanel austajad, siis nüüd otsivad nad väiksemaid ja huvitavamaid brände Euroopast. Kui me alustasime kümme aastat tagasi, ei olekski olnud võimalik meie toodet kuskil müüa.

Kui sa oma poodi ei ava, ega siis sul ei ole edasimüüjaid seal. Täna on juba rohkem selliseid nn multibrändi butiike avatud ja seal on potentsiaali rohkem. Muutumas on see, et nende oma toodang läheb kogu aeg ka paremaks ja kihvtimaks ehk siis kohalikud hakkavad oma brände tarbima. Näiteks Lõuna-Korea turule sisenemine ja konkurents olid hullumeelsed, see oli täiesti teisel tasemel. Jaapan on hull, aga Lõuna-Korea kogemus oli minu jaoks täiesti crazy.

Räägi natukene lähemalt sellest Korea kogemusest.

Kohalikke brände on väga palju ja need ei ole üldse odavad. Kui meil on jäänud mulje, et Korea kaup peaks olema odav, siis tegelikult nad kohutavalt toetavad oma brände. See hinnaklass on umbes sama mis meil. Kui meie hakkasime eksportima sinna, siis meie hinnad läksid kolm korda kõrgemaks – kõik need tasud, mis sinna otsa läksid. Lõpuks ma ütlesin meie edasimüüjale, et see ei ole meie toote hind, see on juba luksusbränd, me oleme madalamas hinnaklassis. Selle peale ütles edasimüüja, et nad peavad meid kuidagi eristama kohalikest brändidest. See kirev moeskeene oli midagi enneolematult meie jaoks. See on noor riik ja seda on tunda igal sammul.

Sa mainisid, et järgmine punkt võiks olla Ameerika. Kas seal piisab ainult õnnest või on juba mingid kontaktid soojas?

Õnne on alati vaja, aga kontakte on meil seal palju. Turud on kõvasti muutunud selle kümne aastaga ja see, kuidas kliendile lähenetakse, on muutunud. Ameerika puhul peaks olema ja proovima kohapeal mingi aja. Kõige olulisem oleks leida oma inimene seal, kes teeks seda asja samasuguse hingega nagu meil Jaapanis olnud inimene - siis on see võimalik.

Kaks aastat tagasi kolisid oma tootmisega Eestisse. Kust selline otsus tuli?

Tegelikult me oleme tootnud kogu aeg Eestis. Kümme aastat on meie toodang Eestis valminud ja lihtsalt kaks aastat tagasi me tõime selle endale stuudiosse. Meil ei ole enam allhanget, meie jaoks on oluline, et esinduspood ja tootmine on meie.

Kas sa võtad endale töötajaid juurde või plaanid laieneda?

Hetkel oleme miinimumprogrammi peal, kuna eelmisel aastal ma sain emaks. On olnud hea aasta mõelda, et kümme aastat täis ja kuidas edasi. Järgmine käik võikski olla Aasia, keskendume rohkem oma kodulehele, mis on otse kliendile müük. Kui me alustasime brändiga, siis peaaegu kõik oli hulgimüük, mis tähendab, et sa müüd poodidele. Internet on palju muutnud seda suunda ja kahjuks on see ka väga paljud butiigid lihtsalt kinni pannud, sest nad ei suuda võistelda kõikide e-poodidega ja kinnisvara on muidugi kallis.

Kuidas praegu e-poel läheb?

E-poel läheb väga hästi. Kui veel paar aastat tagasi oli e-poe osakaal 20 protsenti, siis tänaseks see on juba 60 protsenti. Meie käive on selle arvel langenud, aga kasum, mis me endale saame, on sama. Kindlasti kodulehe müüki toetab füüsiline pood, näiteks Tallinna Kaubamaja ja meie stuudiopood. Inimesed tahavad proovida, tahavad kindlad olla, et neile sobib, ja kui nad on selle esimese ostu teinud, siis hiljem on neil kergem kodulehelt osta. Kliendid on meil tegelikult üle terve maailma, kes külastavad ja käivad, näiteks Prantsusmaalt on palju kliente. Kui sinu tulevane fänn leiab sind üles, siis me saadame tasuta igale poole maailma otsa.

Mis on järgmise 10 aasta plaan?

Sel aastal või üle aasta juba natuke alustasime pesust eemaldumist, see jääb alati meie põhitooteks, aga me hakkasime rohkem tegema kleite, seelikuid ja toppe. See suund on kindlasti kollektsioonid, kuhu me tahame liikuda, ja keskendume aina rohkem ikkagi oma e-poele.

Kuula täispikka intervjuud Äripäeva raadiost:

Eesti luksuspesu ja -sohvariiete brändi Kriss Soonik Loungerie asutaja Kriss Soonik Käärmann esineb Gaselli Kongressil.

Toimumise aeg: 13. veebruar 2020.

Tutvu kavaga siin.

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700