Statistikaameti andmete kohaselt peatus 2019. aastal Eesti majutusettevõtetes 3,8 miljonit turisti, kes veetsid seal 7 miljonit ööd. Välisturiste oli neist 59% ja siseturiste 41%.
Möödunud aastal kasutas majutusettevõtete teenuseid 2,3 miljonit välisturisti. Rohkem kui pooled neist saabusid naaberriikidest Soomest (36%), Venemaalt (12%) ja Lätist (8%). Enamik välisturiste tulid Eestisse puhkama (71%), osa olid tööreisil (23%) ja ülejäänud peatusid siin muul põhjusel. Eestis veetsid nad kokku 4,4 miljonit ööd. Enamik Eestit külastanud turiste eelistasid ööbida Harju (70%), Pärnu (10%) ja Tartu (7%) maakonnas. Võrreldes 2018. aastaga oli välisturiste 5% enam ja nad ööbisid siin ka 5% rohkem.
Majutusettevõtetes peatus 2019. aastal 1,5 miljonit siseturisti ehk 6% rohkem kui aasta varem. Nende ööbimiste arv suurenes 2018. aastaga võrreldes samuti 6%, olles 2,6 miljonit ööd. Enamik siseturiste olid puhkajad (65%) või tööreisijad (22%). Peamiselt peatusid nad Harju (25%), Pärnu (15%), Tartu (13%) ja Ida-Viru (11%) maakonnas.
Eelmise aasta detsembris külastas majutusettevõtteid 280 000 inimest. Neist 159 000 olid välismaalt ja 121 000 Eestist, kes peatusid vastavalt 193 000 ning 312 000 ööd. Rohkem turiste saabus naaberriikidest Lätist (7%) ja Venemaalt (9%), Soomest saabunud huvireisijate arv aga vähenes (4%).
Külastajate käsutuses oli detsembris 998 majutusettevõtet, mille tubadest oli täidetud 42% ja voodikohtadest 35%. Keskmiselt maksis ööpäev 38 eurot ehk kaks eurot vähem kui 2018. aasta detsembris.
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.