• 11.03.20, 10:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti noored teevad aastas miljoneid e-oste

E-ostude arv kasvas Eesti noorte seas viimasel kahel aastal ligi kolm korda ning pea samapalju kasvas tehingute käive, näitab SEB uuring.
Eesti noored teevad aastas miljoneid e-oste
  • Foto: Shutterstock
Statistika kohaselt tegid noored vanuses 18–25 eluaastat 2019. aastal 1,2 miljonit e-ostu ning kulutasid 20,5 miljonit eurot. Iga kolmas noor ostab veebipoodidest regulaarselt ning rohkem kui pooled eelistavad e-ostelda kord paari nädala jooksul.
„Noorte kasvav aktiivsus e-kanalites tuleneb ühelt poolt e-kaubanduse arengust, teisalt aga viimastel aastatel ka noorte kasvanud sissetulekutest," kommenteeris noorte e-kauplemiskultuuri SEB juhatuse liige Ainar Leppänen. Tema sõnul on viimaste aastatega tõusnud nii keskmisest kõrgemat palka saavate noorte osakaal kui ka Eesti keskmise palga saajate hulk. "E-ostlemise käitumismustritest näeme, et hetkel keskenduvad noored veel klassikalistele e-poodidele (nt Alibaba, Amazon, AliExpress), kuid üha populaarsemad on ostud spetsiaalsetes rakendustes (chatirakenduste kaudu ajendatud ostud nagu Facebook Messenger, Instagram), mida hetkel kasutab meie hinnangul küll vaid 10% noortest,“ ütles Leppänen.
Kooskõlas üldise trendiga vähenes viimastel aastatel noorte e-ostude keskmine summa, kuid see kukkumine piirdus paari euroga (19,43 eurot 2017. aastal, 17,23 eurot 2019. aastal). Noorte e-ostude keskmine suurus jääb selgelt alla keskmise kliendi tehingusumma 33 euro. Samuti eelistavad noored oma e-ostudes välismaiseid kanaleid, mille osakaal nende e-poodlemises ulatub üle 85%. Kokku läks noorte e-ostudest välismaa kauplejatele 17,8 miljonit eurot ning kohalike osaks jäi 2,7 miljonit eurot.
SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on teostatud e-kaubanduse kaarditehingute analüüs aastatel 2017-2019.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele