Statistika kohaselt tegid noored vanuses 18–25 eluaastat 2019. aastal 1,2 miljonit e-ostu ning kulutasid 20,5 miljonit eurot. Iga kolmas noor ostab veebipoodidest regulaarselt ning rohkem kui pooled eelistavad e-ostelda kord paari nädala jooksul.
„Noorte kasvav aktiivsus e-kanalites tuleneb ühelt poolt e-kaubanduse arengust, teisalt aga viimastel aastatel ka noorte kasvanud sissetulekutest," kommenteeris noorte e-kauplemiskultuuri SEB juhatuse liige Ainar Leppänen. Tema sõnul on viimaste aastatega tõusnud nii keskmisest kõrgemat palka saavate noorte osakaal kui ka Eesti keskmise palga saajate hulk. "E-ostlemise käitumismustritest näeme, et hetkel keskenduvad noored veel klassikalistele e-poodidele (nt Alibaba, Amazon, AliExpress), kuid üha populaarsemad on ostud spetsiaalsetes rakendustes (chatirakenduste kaudu ajendatud ostud nagu Facebook Messenger, Instagram), mida hetkel kasutab meie hinnangul küll vaid 10% noortest,“ ütles Leppänen.
Kooskõlas üldise trendiga vähenes viimastel aastatel noorte e-ostude keskmine summa, kuid see kukkumine piirdus paari euroga (19,43 eurot 2017. aastal, 17,23 eurot 2019. aastal). Noorte e-ostude keskmine suurus jääb selgelt alla keskmise kliendi tehingusumma 33 euro. Samuti eelistavad noored oma e-ostudes välismaiseid kanaleid, mille osakaal nende e-poodlemises ulatub üle 85%. Kokku läks noorte e-ostudest välismaa kauplejatele 17,8 miljonit eurot ning kohalike osaks jäi 2,7 miljonit eurot.
SEB e-ostude analüüsi aluseks on panga korraldatud kliendiuuring e-kaubanduse teemal, lisaks on teostatud e-kaubanduse kaarditehingute analüüs aastatel 2017-2019.