Digiturunduse agentuuri Convertal asutaja Taavi Raidma annab paar lihtsat soovitust, kuidas windoshopperid saada päris ostlejateks ning kuhu peaks hetkel oma e-poe turundusrahad suunama.
- Taavi Raidma Foto: erakogu
E-kaubandus on viimastel kuudel näidanud märkimisväärseid kasve. Lisaks harjumuspärastele ostlejatele lisandus ka hulk uusi kliente, kes olid eriolukorrast tingituna sunnitud oma ostud veebipoes tegema. Väga suure tõenäosusega toovad need viimased kuud kaasa tarbijakäitumises muudatusi, mis jäävad kestma ka peale kriisi.
Tänases olukorras on e-pood ettevõtjate jaoks pigem ellujäämise küsimus ja neil, kellel seda veel ei olnud, tuli see kiiresti luua. Kahjuks ei ole aga veebipood ise mingisugune võluvits, et paned oma online-putka püsti ja hakkad tellimusi vastu võtma. Lisaks tarbijakäitumisele on toimunud muutused ka ostutsükli pikkuses, ostumäärades ning ühtlasi ka digiturunduse tasuvuse osas. digiturunduse agentuuri Convertal asutaja Taavi Raidma tõdeb, et enamik inimesi ei osta kohe esimesel veebipoe külastusel, mis tähendab, et e-poe loomisel peab tekkima ka strateegia, kuidas seda turundama hakata.
22. mail toimub veebiseminar
„Kuidas e-poest rohkem välja pigistada?“, kus digiturunduse agentuuri Convertali asutajad Taavi Raidma ja Fred Koppel jagavad pooleteisetunni jooksul enda aastatepikkuseid teadmisi ning kümnete e-poodide parimaid praktikaid. Lisaks jagatakse konkreetseid näpunäited sellest, milliseid tegevusi erinevates turunduskanalitest teha, et e-poe külastaja lõpuks ka ostu vormistaks.
Pane ennast veebiseminarile kirja
SIIN.Kuidas saada windowshopperid päris ostlejateks?
Oleme sunnitud arvestama sellega, et e-poe külastaja ostuteekonnale võib ilmneda hulgaliselt segavaid faktoreid, mis ei lase tal ostu lõpetada ning suure tõenäosusega unustab ta oma pooliku ostukorvi sootuks ära, kui e-pood ise end talle meelde ei tuleta. Kuigi e-poe külastajad vajavad ostu sooritamiseks enamjaolt rohkem kui ühte puutepuntki, on nende puutepunktide tekitamine online maailmas märksa lihtsam, kui n-ö päris maailmas. Sellest lähtuvalt soovitab Raidma leida viise, kuidas saada kliendid oma e-maili või retargetingi listidesse: „Sedasi saad juba personaliseeritud pakkumistega neid ostule lähemale viia,“ ütleb ta. Retargetingi jaoks on sotsiaalmeedias mitmeid erinevaid tööriistu, mille kasutamine on igale e-poe turundajale rangelt soovituslik.
Mis on peamine põhjus, miks ostukorv e-poes pooleli jäetakse?
Interneti kasutamine on muutnud inimesed võrdlemisi kärsituks – oleme harjunud, et igasugune info peab meieni jõudma murdosasekundiga. Raidma tõdeb, et veebipoodides on inimeste kannatus kordades lühem, kui tavapoodides, mis tähendab, et aeglaselt laadiv maandumisleht võib saada väga kiiresti saatuslikuks. Lisaks laadimiskiirusele on veel mitmeid olulisi faktoreid, mis võivad ostu lõpule viimist takistada. Tihtipeale küsitakse liiga palju andmeid või nõutakse ostu vormistamiseks registreerimist. Ostuprotsess peab olema võimalikult lihtne ja loogiline. Üks asi, mida täna enam kindlasti ära unustada ei tohi, on mobiilivaade – mobiili kasutajate arv on ületanud desktopi külastused. Paraku on paljud e-poed loonud oma keskkonna kunagi just desktopi vaatele ning ei ole seda mobiilikasutaja jaoks kohandanud. Mõnel juhul teeb see mobiilis ostlemise lausa võimatuks, mis tõttu kaotatakse väga suur hulk potentsiaalseid kliente. Kui rääkida täna üldse e-poe loomisest või selle tulemuslikkuse kasvatamisest, peab kindlasti lähtuma mobile first põhimõttest.
Kuhu peaks suunama hetkel oma e-poe turundusraha, et see võimalikult palju tulemust annaks?
Väikese eelarve puhul soovitab Raidma alustada otsingureklaamidest ning kasvades lisada konversioonidele optimeeritud Facebooki reklaamid ja kindlasti retargeting. „Muuda ja võrdle kõike ning ole alati valmis selleks, et su hüpoteesid ei lähe reaalsusega kokku. Vastavalt sellele peab olema valmis oma strateegiat ning investeeringuid muutma“ lisab ta.
Seotud lood
Eesti turul üle 30 aasta tegutsenud Smarten Logistics pakub kolmanda osapoole logistikat ehk 3PL. Me hoolitseme kõige logistikaga seonduva eest: alates laovarude planeerimisest, kaupade vastuvõtust, arvele võtmisest, ladustamisest ning lõpetades nende klientideni toimetamisega. Lähemalt räägib Martin Karolin Smarteni müügiosakonnast.
Enimloetud
1
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
4
Esikoha võitja ei tahtnud öelda, kus nende pood asub
Viimased uudised
PwC vandeaudiitorid: negatiivne omakapital ei ole vastavuses äriseadustikuga
Hetkel kuum
Osanike vahel olid pikalt suured erimeelsused. “Terve linn teadis seda”
Kahel värskel juhil CV-s ühine Barboras töötamine
Omanik: keegi ei soovi pikalt pidada kahjumis äri
Tagasi Kaubandus esilehele