Rocca al Mare ja Kristiine keskuse juhi Kristjan Maaroosi sõnul on neile esmatähtis, et kui kliendid keskusesse tulevad, siis kauplustel oleksid ühtsed lahtiolekuajad. Kuid mis võiks olla see põhjus ja põhjendus, miks avamisaegu lühendada ta ei oska välja tuua.

- Rocca al Mare ja Kristiine keskuse juhi Kristjan Maaroosi sõnul neil ei ole plaanis kaupluste lahtiolekuaegu tervikuna lühendada
- Foto: Andras Kralla
Rocca al Mare ja Kristiine keskuse juht Kristjan Maaroos rääkis, et nemad ei ole täna oma keskuste lahtiolekuaega muutnud. „Mõistetavalt põhjustas 1,5 kuud kaupluste kinniolek ettevõtetele erinevaid probleeme personali ja kauba tarnega. Seetõttu suhtume täna mõistvalt kauplustesse, kes on oma lahtiolekuaega lühendanud,“ ütles Maaroos ning täiendas, et täna on nad enda jaoks paika pannud tähtaja 15. juuni, kui kaua nad aktsepteerivad kaupluste keskusest varasemat sulgemist.
Seotud lood
Täna on mõistlikud lahtiolekuajad väga selgelt kujunemas kaubanduskeskuste konkurentsieelisteks rentnike ja nende töötajate silmis. Sellega tuleb kõigil kaubanduspindade omanikel arvestada. Kaubamaja Grupi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul täisseistud töötunnid ei innusta kedagi.
Ülemiste keskuse juht Guido Pärnits rääkis, et eriolukorra järgselt lühendasid nad pühapäevast keskuse lahtiolekuaega ning tõenäoliselt nad selle ka sedasi jätavad.
Pro Optika kauplusi opereeriv OptiPro juhatuse liige Bruno Lauri rääkis, et kaupluste külastatavust ja oste analüüsides on näha, et viimased avamistunnid olid kahjumlikud juba enne kriisi. Ta usub, et praegu on õige aeg mõelda sellele, kui kaua kauplusi oleks mõistlik keskustes lahti hoida.
Põldma Kaubanduse juht ja omanik Heinar Põldma toob välja kolm põhjust, miks kaubanduskeskustes võiks kaupluste lahtioleku aegu lühendada ning miks teha seda praegu mitte hiljem.
Kliendikaardid on muutunud püsikliendiprogrammide lahutamatuks osaks, kuid traditsioonilised plastkaardid kipuvad kaduma või koju ununema. Ka mobiilirakenduste vahel pendeldamine ei ole alati mugav, lisaks võib internetiühenduse puudumine jätta soodustused saamata. Eesti tarkvaraarendaja Ektaco värske lahendus viib kliendikaardi uuele tasemele – see salvestatakse sarnaselt lennupileti või pangakaardiga otse nutitelefoni rahakotti ehk Walletisse.