Viiruskriisis edukaks toimetulekuks on töötajatel vaja juurde õppida digioskusi, riskijuhtimise, tootearenduse, turunduse, juhtimis-, kommunikatsiooni- ja koostööoskusi, selgus COVID-19 mõjusid analüüsinud OSKA uuringust.
Kaubanduses tekkis 2020. aastal suur vajadus e-kaupluse komplekteerijate vastu
Foto: Raul Mee
OSKA peaanalüütiku Yngve Rosenbladi sõnul kasvatas kriis plahvatuslikult vajadust töötajate täiendusõppe järele. „Viiruskriis annab tõuke töö automatiseerimiseks ja digitaliseerimiseks. Kaugtöö ja e-kaubandus nõuavad aina paremaid digioskusi, samuti kolib turundus e-kanalitesse“, ütles Rosenblad. „Juhtidele on uueks proovikiviks kodukontoris või lausa sadu kilomeetreid eemal asuva meeskonna juhtimine ning kriisikommunikatsioon. Koostöödki tuleb paljudel õppida tegema ekraani vahendusel“, vahendas Rosenblad uuringu tulemusi.
Eesti e-kaubandus elab huvitaval ajal — kliendiootused on muutunud ja rahvusvaheline konkurents kasvanud. DPD Eesti kommertsjuht Janek Kivimurd selgitab, mis tagab tänapäeval õnnestunud ostukogemuse ja kuidas e-kaupmehed saavad suurenenud ootustele vastata.