Coopi juht: Eesti toitu ei tohi asendada Poola hakklihaga
Coop on välja töötanud strateegia, mis võimaldab Eesti kohaliku värske toidu tootjaid ja tarbijaid ulatuslikult toetada. Seda tutvustas Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla.
Rohtla peab oluliseks kohaliku toidutootmise säilimise toetamise.
Foto: Coop Eesti
„Lihtsam oleks Poolast külmutatud hakkliha ja Leedust joogipiim sisse võtta, aga see oleks surmahoop meie kohalikule toidule. Coop on võtnud südameasjaks veelgi kasvatada kohaliku toidu võimalusi poodides, et seista vastu kohaliku toidutootmise hääbumisele, mis muidu reaalselt terendaks,“ ütles Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla.
Coop Eesti tegevjuht Rainer Rohtla rääkis Eesti Toiduainetööstuse Liidu aastakonverentsil, et neil on sortimendis üle 60% Eestis tootjate kaupa. „Kui Eesti toidutootjaid ei oleks, siis ei oleks ka Coopi. Hindame Eesti tootjaid ja püüame anda endast parima,“ sõnas Rohtla.
Eesti inimesed peavad oma heaolu aluseks pere olemasolu, head und ja emotsionaalset tasakaalu, selgub Rimi füüsilise ja vaimse heaolu teemalisest uuringust, mis viidi läbi kõigis kolmes Balti riigis.
Kaupmeeste hinnangud koalitsioonilepingus planeeritava käibemaksu tõustmise suhtes on erinevad, kuid tuuakse välja, et käibemaksu kõrval on olulisem võitlus ebaõiglaste maksudega ning sihtotstarve, milleks riik täiendavat tulu kasutab.
Omnichannel’i ehk eestipäraselt omnikanali kontseptsioonist on räägitud juba aastaid, kuid paljud ettevõtted ootavad endiselt, et keegi teine esimesed sammud teeks. Covid-19 pandeemia muutis mängureegleid drastiliselt – tavapoodide ajutine sulgemine sundis kaupmehi kiirkorras e-poode arendama. Ehk on just tänu sellele täna vaade omnikanali strateegiale selgem kui kunagi varem ning digitaalse ja füüsilise kaupluse piir üha hägusem. Edukad jaekaubandusettevõtted ei küsi enam "kas?", vaid "kuidas?" integreerida e-poe parimad omadused füüsilisse keskkonda.