5 möödapääsmatut tegevust kliendikogemuse kujundamisel
Miks üks ettevõte peaks üldse loodava kliendikogemuse peale mõtlema, seda selgitas müügi- ja teeninduskeskkondade konsultant, koolitaja ning kliendikogemuse strateeg Maire Milder.
Ettevõte saab äriliselt tulemuslik olla just läbi oma kliendi ehk tarbija. Nii on oluline mõelda, et mida reaalselt saab teha teenindaja suurepärase kliendikogemuse loomiseks ning kui oluline ja milline on organisatsiooni tugi aitamaks teenindajat.
Klienditeeninduse taset Eestis peetakse küll pigem heaks, aga viimased aastad on näidanud klientide rahulolu langust. Mida teha selleks, et klienditeenindus taas tõusuteele viia, selgitas Tele2 teenindusguru Helena Viiroja.
"Klienditeenindus on kokkuleppimata termin ning selle tähendus sõltub paljudest teguritest. Kogu elu on aga teenindamine," ütles restoranide Rataskaevu 16, Väike Rataskaevu ja Pegasus teenindusjuht Rain Tunger eilsel Teeninduskonverentsil.
Hiljutise uuringu järgi ootab 70% vastanutest, et klienditeeninduse kaudu saaks tagasisidet, vastuse või lahenduse sama päeva jooksul, ütles kliendikogemuse konsultant Katre Uibomäe.
18.–22. veebruaril Saksamaal Düsseldorfis toimunud EuroCIS 2025 messil olid kohal taaskord tuntuimad kaubandustehnoloogia suunanäitajad. Näha sai uuenduslikke tehnoloogiaid ja lahendusi, mis toetavad jaekaubanduse digitaliseerimist efektiivsuse kasvatamise eesmärgil. Väga laialt oli fookusesse võetud andmepõhine juhtimine. Võtmesõnadeks tehisintellekt, kliendikesksus, targad ostlemiskeskkonnad, energiasääst ja küberturvalisus.