Sotsiaalministeerium avalikustas täna uued ettepanekud alkoholitarvitamise vähendamiseks Eestis aastatel 2025-2035, mis hõlmavad alkoholi füüsilise kättesaadavuse vähendamist, reklaami piiramist, ennetustöö arendamist ja sõltuvusravi parandamist.

- Piirikaubandus alkoholi ostuks on tänagi au sees
- Foto: Liis Treimann
“Eesti alkoholitarbimine on üüratud 10,9 liitrit absoluutalkoholi inimese kohta aastas. See tähendab, et keskmiselt joob üks inimene igal nädalal pool liitrit viina või 2,5 liitrit veini. Alkohol on paljude tervisemurede ja sotsiaalsete probleemide peamine põhjus – alkohol toob näiteks kaasa kõrgema vähiriski ja on seotud vähemalt poolte lähisuhtevägivalla juhtumitega,” ütles terviseminister Riina Sikkut. “Kuigi tõenduspõhised ettepanekud tekitavad kindlasti vastakaid arvamusi, leian, et peame ühiskonnana arutama, millised järgmised sammud astuda ja mitte lihtsalt leppima alkoholitarvitamisega kaasnevate kahjudega. Tervislikum ja turvalisem ühiskond on Eesti huvides,” lisas ta.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Üle Eesti suuremate poekettide kauplusi valvava Viking Security andmetel oli tänavu suve lõpul varguskatseid 32% rohkem kui mullu ning üha rohkem jäävad näppu näiteks sokid, kommid ja WC-paber.
Esmaspäeval, 9.09 alustavad kõik Prisma kauplused alkoholimüüki kell 10.09, et aidata teadvustada alkoholist põhjustatud sünnidefekte. Sama teeb ka Prisma emafirma Soomes ning teavitusega on liitunud mitu riiki üle maailma.
2022. aastal tarbisid Eesti elanikud alkohoolseid jooke ühe täiskasvanu (vanuses 15+) kohta absoluutalkoholiks arvestatuna keskmiselt 11,2 liitrit (+0,1 liitrit), selgub sotsiaalministeeriumi tellimusel valminud Eesti Konjunktuuriinstituudi uuringust.
Alates 2008. aastast, mil Baltimaades võeti kasutusele iseteeninduskassad, on traditsioonilisel jaemüügiturul toimunud märkimisväärne nihe. Ehkki iseteeninduskassas läheb ostlemine kiiremini ja ekraanilt on ostetavaid tooteid mugav valida, siis tekib jaemüüjale paraku ka kadusid. Näiteks mõnikord ajab klient raha kokkuhoidmiseks „kogemata“ tooted segamini ja tasub sarnase, kuid soodsama toote eest. Nutilahendusi pakkuva ettevõtte StrongPoint võtmekliendihaldur Anton Martšenko sõnul hoolitseb tänapäevane tehnoloogia lisaks tegutsemiskiirusele ka eksimuste ärahoidmise eest.