• 13.06.16, 11:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pisifirma jääb vaeslapseks

Euroopa Komisjoni ettepanekud ei aita pisemaid e-kauplejaid kuigivõrd, neil pole küllalt jõudu suurtega võistelda, kirjutab e-kaubanduse liidu juht Signe Kõiv.
Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Signe Kõiv
  • Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Signe Kõiv Foto: Andras Kralla
E-kaubanduse liidu 2016. aasta e-kauplejate uuringu põhjal on materiaalsete kaupade puhul kolm suurimat e-eksporti takistavat tegurit: suured saatmiskulud, kaupade tagasivõtu keerukus ja maksumus, probleemid logistikaahelaga
Komisjoni ettepanekud muresid ei leevenda
Kahjuks ei leevenda Euroopa Komisjoni ettepanekud ühtegi nimetatud probleemidest, mille tõttu näiteks Eesti e-kauplejad koduturult välja ei kipu minema.
Läbipaistvamalt arvele kirjutatud pakiveo hind ei muutu väiksemaks, kui e-kaupleja soovib 10 eurost šampoonipudelit Suurbritanniasse saata ja vedaja küsib selle eest 16 eurot. Kui peaks juhtuma, et tarbija soovib avamata pakendis šampoonipudeli tagastada, jääb kauplejale meeldejääv võimalus kompenseerida kättetoimetuskulu, mis ületab toote müügihinna 60%. Samal ajal Hiinast tuleb samasugune šampoon kohale postikuluta, käibemaksuta ja taganemisõigusest pole juttugi. See on põhjus, miks piiriülene e-kaubandus Euroopas kiratseb ning Aasia ja Vaikse ookeani piirkond üha populaarsust kogub.
E-kaubandus on suurepärane võimalus jõuda tarbijateni üle maailma, kui kauplejal selleks piisavalt ambitsiooni, nutikust ja raha on. Neid komponente ei saa määrustega külge pookida. Küll aga saab toetada ja suunata ettevõtjaid, kes piiri taha hüppeks valmis on. E-kaubandus ei pea olema 500 miljoni tarbija huve teeniv mahuäri ja masstootmine.
Pisiettevõtja jääbki koduturule
Mikro- ja väikeettevõtja võimekus võibki piirduda koduturuga, emakeelse e-poe, personaalse teeninduse ja kohaliku seadusandlusega. See ei takistanud kaupade jaemüügi kasvu posti või interneti teel, mis möödunud aastal oli Eestis lausa 40% aasta varasemaga võrreldes.
Francis Bacon on 17. sajandil öelnud: “Seadused olid nagu ämblikuvõrgud, millesse väiksemad kärbsed jäid kinni ja suuremad lendasid läbi.” Sama võib ees oodata mikro- ja väikeettevõtjatest e-kauplejaid üle Euroopa, kellel pole küllalt vahendeid, teadmisi ja oskusi, et areenil suurtega võrdselt rinda pista.
Autor: Signe Kõiv, Eesti E-kaubanduse Liidu juhataja

Seotud lood

Uudised
  • 28.04.16, 16:10
Eestlased hakkavad peagi piiriüleselt rohkem ostma
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Keit Kasemets rääkis, et digitaalse ühisturu tulemisega suureneb Eesti tarbijate mujalt ostmine rohkem, kui Eesti ettevõtted suudavad ise müüa muudele turgudele.
Blogid
  • 07.06.16, 12:07
E-kaubandus saab vunki juurde
Euroopa Komisjoni algatused muudavad e-äri kiiremaks ja läbipaistvamaks, kirjutab Omniva juhatuse esimees Aavo Kärmas.
Uudised
  • 25.05.16, 14:21
Ansip lammutab e-kaubanduse barrikaade
Euroopa Komisjoni asepresident Andrus Ansip esitles täna Brüsselis uut pakki eelnõusid takistuste kõrvaldamiseks, mis kammitsevad Euroopa Liidus piiriülese e-kaubanduse arengut ja on jätnud nii selles sisalduva majanduspotentsiaali seni kasutamata.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.09.24, 11:19
Selveri juht: uute kaupluste avamisele eelneb põhjalik eeltöö
Selver on sel aastal avanud mitu uut kauplust. Augustis avati Selver Rocca al Mare Keskuses, sel nädalal Tartus Raadil ning hiljuti läks käima põnev pilootprojekt: Ülemiste linnakusse loodi ööpäevaringselt avatud robotiseeritud autonoomne kauplus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Kaubandus esilehele