Kaubandus.ee  • 17 november 2016

5 soovitust tarbija ligimeelitamiseks

Tarbimisuuringute spetsialist Iivi Riivits-Arkonsuo leiab, et inimestele, et meeldi kampaaniarallid ja tarbijamärngud ning annab 5 soovitust tarbija ligimeelitamiseks.

„Võib öelda, et ajaga on tarbija läinud avatumaks ja teadlikumaks,“ ütles Turu-uuringute ASis alates 1997. aastast tarbimisuuringute juhina töötanud Riivits-Arkonsuo. Ta on lähedalt näinud tarbija muutumist ning trende ja leiab, et uus suund tarbimises on elamusturundus, mis eeldab individuaalsemat lähenemist.

Riivits-Arkonsuo sõnul tarbijatele kampaaniarallid väga ei meeldi. "Minu soovitus turundajatele oleks rohkem läbi mõelda, kuidas oma toodet või teenust tarbijani viia. Teda ei tohi alahinnata." Näiteks tema doktoritöö tarvis kogutud brändilugudest tuleb välja, et tarbijamängud on tarbijate endi seisukohast üpris mõttetud. Nad tunnetavad väga hästi ära, kas nendest tegelikult hoolitakse või mitte.

5 soovitust tarbija ligimeelitamiseks

Tarbijat ei tohi alahinnata. Näiteks tarbijamängud on tarbijate endi seisukohast üpris mõttetud.Tarbijate maitse-eelistusi on keeruline tekitada, seda kujundavad eeskätt lähikondlaste mõjutused, mis algavad tihti juba varases lapsepõlves.Ettevõtjatele tuleks kasuks ära kuulata mõne edukalt brändisaadikuid tekitanud brändi lugu.Teenusbrändides on oluline mõelda tarbijateekonna kujundamisele ehk kuidas teenused luua tarbija teekonda teadlikult jälgides.Füüsilise kauba puhul on tuleb silmas pidada teeninduskvaliteeti kauplustes. Professionaalne müüja aitab brändi heale käekäigule palju kaasa.

Loe Äripäevast intervjuud Iivi Riivits-Arkonsuo'ga.

Autor: Lennart Käämer, Äripäev

Jaga lugu:
KAUBANDUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad kaubandusteemalised uudised igal nädalal enda postkasti.

Kaubandus.ee toetajad:

Maarit Eerme
Maarit EermeKaubandus.ee juht-toimetajaTel: 51 44 884
Cätlin Puhkan
Cätlin PuhkanKaubandus.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700